✅ Geen reclame? Wel: extra functies zoals favoriete onderwerpen en chatbox volgen + bijlagen zien? ✅
Registreer binnen 1 minuut
Beleggen in uranium
- MDK
- Forumveteraan
- Heeft bedankt: 112 maal
- Is bedankt: 204 maal
Re: Beleggen in uranium
Cijfers van Kazatomprom.
Kazatomprom 1H Revenue, Profit Rose on Uranium Market Recovery
Published: Aug. 19, 2022 at 3:46 a.m. ET
By Kyle Morris
NAC Kazatomprom JSC said Friday that net profit and revenue jumped on year as the uranium market recovered as the social and environmental impacts of energy infrastructure, as well as energy security in relation to the Russia-Ukraine conflict, were in focus.
The Kazakh uranium producer made a net profit of 167.4 billion tenge ($351.6 million) compared with KZT58.1 billion a year earlier.
Adjusted earnings before interest, taxes, depreciation and amortization more than doubled, it said.
Revenue rose to KZT493.7 billion from KZT235.5 billion.
"Our financial results for the first half of 2022 were strong, reflecting a uranium market that has improved considerably over the past year," said Yerzhan Mukanov, Kazatomprom's chief operations officer and acting chief executive.
Kazatomprom 1H Revenue, Profit Rose on Uranium Market Recovery
Published: Aug. 19, 2022 at 3:46 a.m. ET
By Kyle Morris
NAC Kazatomprom JSC said Friday that net profit and revenue jumped on year as the uranium market recovered as the social and environmental impacts of energy infrastructure, as well as energy security in relation to the Russia-Ukraine conflict, were in focus.
The Kazakh uranium producer made a net profit of 167.4 billion tenge ($351.6 million) compared with KZT58.1 billion a year earlier.
Adjusted earnings before interest, taxes, depreciation and amortization more than doubled, it said.
Revenue rose to KZT493.7 billion from KZT235.5 billion.
"Our financial results for the first half of 2022 were strong, reflecting a uranium market that has improved considerably over the past year," said Yerzhan Mukanov, Kazatomprom's chief operations officer and acting chief executive.
-
- Verkenner
- Heeft bedankt: 15 maal
- Is bedankt: 16 maal
Gisteren grote bewegingen (stijgen) op de Uranium aandelen bijna iedereen ging boven de plus 10% er waren er ook die de 20 % hebben gehaald.
Men kan zich afvragen wat er aan de hand is,te weinig volume nog (augustus) en alleen maar kopers???of is er wat meer aan de hand nu.
Men kan zich afvragen wat er aan de hand is,te weinig volume nog (augustus) en alleen maar kopers???of is er wat meer aan de hand nu.
- Beheerder
- Beheerdersteam
- Heeft bedankt: 944 maal
- Is bedankt: 1659 maal
Zojuist de helft van mijn aandelen Fission verkocht op $0,85 met een leuke winst. Erg volatiel dus het was een bewuste keuze om de redelijk grote positie voor een deel af te bouwen.
-
- Verkenner
Als ik het goed begrijp heeft U een stuk van Uw belegging verkocht maar blijft U nog steeds aanwezig in Fission met het andere deel ??
Ik vraag het omdat ik ook een vrij beperk deel heb van Fission aangekocht aan 0,8 maar er is vrij weinig info over te vinden vind ik.
Ik vraag het omdat ik ook een vrij beperk deel heb van Fission aangekocht aan 0,8 maar er is vrij weinig info over te vinden vind ik.
-
- Verkenner
UEC heeft gisteren nog een mail gestuurd naar aandeelhouders dat men de regering Biden zal bijstaan met Uranium als de beslissing Russisch Uranium te weren erdoor komt, in de US nu van de EU heb ik nog niet veel gehoord over dit topic.
-
-
Laatste reacties
-
-
- Ga naar laatste bericht Tyson Foods, Inc. - TSN - Isin US9024941034
- Ga naar laatste bericht Beleggen in banken
- Ga naar laatste bericht Petroleo Brasileiro SA-Petrobras - PBR - Isin U...
- Ga naar laatste bericht De Europese Centrale Bank
- Ga naar laatste bericht Beleggen in Azië
- Ga naar laatste bericht Danone - BN - Isin: FR0000120644
- Ga naar laatste bericht Oxurion - OXUR - BE0003846632
- Ga naar laatste bericht Beleggen in steenkool
- Ga naar laatste bericht UBS Group AG - UBSG - Isin: CH0244767585
- Ga naar laatste bericht Beleggen in tijden van veel inflatie