Word lid van het beste beursforum van de Benelux!

Minder advertenties (geen advertenties bij genoeg activiteit), abonneren op favoriete onderwerpen, toegang tot de chatbox, vragen stellen en kennis delen.

Waarom het beste beursforum van de Benelux? Naast de uitgebreide functies staan wij ook voor inhoudelijke en fatsoenlijke omgang met elkaar.

Binnen 1 minuut kunt u zich aanmelden.

Vragen en ervaringen over Trade Republic

Vragen en ervaringen over beleggen bij brokers en banken zoals: Degiro, KBC, LYNX, Mexem, Keytrade, Bolero, Saxo, MeDirect, Deutsche Bank en BUX.
lacrimas
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Heeft bedankt: 50 maal
Is bedankt: 201 maal

Re: Vragen en ervaringen over Trade Republic

Bericht door lacrimas »

Deze kerst hebben we een klein cadeautje voor jou en je vrienden. Als ze voor 31 december klant worden van Trade Republic en beginnen met beleggen, krijgen jullie allebei 8 % rente per jaar in januari over jullie saldo en een beloning in aandelen.

Nodig vandaag nog vrienden uit om dubbele rente te ontvangen in januari.

Vrolijke rente!
Moesten er geïnteresseerden zijn... ;)
Beheerder
Beheerdersteam
Heeft bedankt: 2272 maal
Is bedankt: 4520 maal

Bericht door Beheerder »

Ik had in het verleden interesse maar nog eens de transactiekosten bekeken en die zijn hoger dan die ik nu heb. Er is nog geen werk gemaakt van een tweede broker en ik wil wel langzaam overstappen naar een alternatief voor DEGIRO vanwege de grote regelmaat van storingen.

"Bulls make money, bears make money, and pigs get slaughtered"
lacrimas
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door lacrimas »

Beheerder schreef: 24 dec 2023 12:37 Ik had in het verleden interesse maar nog eens de transactiekosten bekeken en die zijn hoger dan die ik nu heb. Er is nog geen werk gemaakt van een tweede broker en ik wil wel langzaam overstappen naar een alternatief voor DEGIRO vanwege de grote regelmaat van storingen.
Voor turbo's zijn ze duurder (+ zeer beperkt aanbod) en opties hebben ze niet, maar voor de rest zie ik niet waar ze duurder zijn dan Degiro in tarieven ? :think: Of ik mis iets, dat kan ook altijd :D
Beheerder
Beheerdersteam

Bericht door Beheerder »

De meeste transacties dit jaar waren turbo's, op o.a. Euronav, Telenet, Argenx, Adyen, etc. In aandelen of ETF's handel ik heel beperkt want die hou ik vooral voor de lange termijn.

lacrimas
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door lacrimas »

Trade Republic en Visa lanceren betaalkaart die sparen en beleggen combineert

Trade Republic, dat vandaag zijn vijfde verjaardag viert, lanceert samen met Visa de Trade Republic Visa-kaart. Deze kaart biedt klanten de mogelijkheid om bij elke betaling te sparen en te beleggen, dankzij een Saveback-beloning van 1%.

De Trade Republic Visa-kaart is gekoppeld aan een beleggersrekening bij Trade Republic. Van elke betaling met de kaart wordt 1% overgemaakt naar de beleggersrekening. Daar gaat het geld naar een periodieke belegging naar keuze. Ook kunnen klanten betalingen afronden op de dichtstbijzijnde euro om zo extra geld te beleggen.

Drie verschillende kaarten
Klanten kunnen kiezen tussen een Mirror- of Classic-kaart tegen eenmalige uitgiftekosten of een gratis virtuele kaart. Volgens de broker zijn er geen maandelijkse kosten aan het product verbonden. Wereldwijd geld opnemen is mogelijk. De uitzondering is wel dat voor opnames onder de €100, je €1 per opname betaalt.

Eerder ontving Trade Republic al een volledige banklicentie van de Europese Centrale Bank.
lacrimas
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door lacrimas »

Beleggen terwijl je betaalt met de Trade Republic Visa kaart

Trade Republic viert haar 5e verjaardag met 4 miljoen klanten en introduceert een nieuwe kaart met een 1 procent Saveback beloning bij elke betaling.
  • Vijf jaar na de lancering is Trade Republic uitgegroeid tot Europa’s grootste broker en het leidende platform voor periodiek beleggen. Momenteel heeft Trade Republic 4 miljoen klanten met ongeveer 35 miljard euro aan activa.
  • Trade Republic heeft zowel het boek- als het kalenderjaar 2023 afgesloten met nettowinst, terwijl het de ECB-rente van momenteel 4 procent direct doorgeeft aan klanten.
  • De nieuwe Trade Republic Visa kaart combineert betalen en beleggen: klanten ontvangen een Saveback beloning van 1 procent bij elke kaartbetaling voor een periodieke belegging. Bovendien kunnen klanten betalingen afronden op de dichtstbijzijnde euro, waardoor het mogelijk wordt om bij elke betaling met het wisselgeld te beleggen.
  • Klanten kunnen kiezen tussen een Mirror of Classic kaart tegen eenmalige uitgiftekosten of een gratis virtuele kaart aanmaken.
    De kaart heeft geen maandelijkse kosten. Alle kaarten hebben dezelfde voordelen, zoals wereldwijd gratis en onbeperkt geld opnemen bij geldautomaten. Voor bedragen onder de 100 euro betaal je één euro.
Amsterdam, Januari 9, 2024 – Vijf jaar na de lancering is Trade Republic uitgegroeid tot Europa’s grootste broker en het leidende platform voor periodiek beleggen. Momenteel beleggen er bij Trade Republic 4 miljoen klanten in 17 landen met ongeveer 35 miljard euro aan activa. Ondanks het doorgeven van de ECB-rente van momenteel 4 procent per jaar aan klanten, sloot Trade Republic het boek- en kalenderjaar 2023 af met een nettowinst. Vandaag, op haar vijfde verjaardag, zet Trade Republic de wachtlijst open voor haar nieuwe Visakaart die betalen en beleggen combineert. Klanten ontvangen een Saveback beloning van 1 procent voor kaartbetalingen waarmee periodiek wordt belegd. Daarnaast kunnen klanten hun betalingen automatisch naar boven laten afronden om met het wisselgeld te beleggen.

“In de afgelopen vijf jaar zijn er bij ons 4 miljoen mensen begonnen om hun geld voor hén te laten werken. Ze hebben inmiddels 35 miljard euro aan vermogen ondergebracht bij Trade Republic. Daarmee zijn we een van de belangrijkste banken in het leven van een nieuwe generatie jonge beleggers”, zegt Christian Hecker, mede-oprichter van Trade Republic. “Met de Trade Republic kaart kunnen deze mensen het volgende onderdeel van hun financiële leven vormgeven. Bij elke betaling wordt ook belegd. Dit stelt iedereen, ongeacht inkomen, in staat om te beginnen met beleggen en vermogen op te bouwen. Met deze centrale mijlpaal in onze missie vieren we onze 5e verjaardag.“

Ter gelegenheid van deze verjaardag lanceert Trade Republic haar grootste productinnovatie tot nu toe: de Trade Republic kaart. Betalen en beleggen gaan naadloos in elkaar over. Klanten kunnen de betaalpas gebruiken voor online en offline betalingen. Voor elke kaartbetaling ontvangen ze een Saveback beloning van 1 procent, geïnvesteerd in een periodieke belegging. De kaart maakt het bovendien mogelijk om bedragen naar boven af te ronden, waarbij het wisselgeld automatisch belegd wordt.

“Trade Republic combineert op unieke wijze dagelijkse betalingen met beleggen. De samenwerking tussen Trade Republic en Visa zorgt ervoor dat elke kaartbetaling bijdraagt aan het opbouwen van vermogen”, zegt Albrecht Kiel, Regional Managing Director Visa Central Europe.

In tegenstelling tot veel andere banken rekent Trade Republic geen maandelijkse kosten voor de kaart. Klanten kunnen kiezen tussen een Mirror of Classic kaart tegen eenmalige uitgiftekosten, of een gratis virtuele kaart aanmaken. Alle kaartvarianten bieden dezelfde voordelen en maken wereldwijd onbeperkt gratis geldopnames mogelijk. Voor geldopnames onder de 100 euro wordt 1 euro in rekening gebracht. Vanaf vandaag kunnen bestaande en nieuwe klanten zich inschrijven op een wachtlijst voor de nieuwe kaart. De kaarten worden geleverd in de komende maanden.

“Beleggingen ontvangen terwijl je betaalt en de mogelijkheid om wisselgeld te beleggen door betalingen af te ronden laten zien dat Trade Republic vandaag de dag een van de meest innovatieve banken in Europa is. In combinatie met onze 4% spaarrente en ons gebruiksvriendelijke aanbod voor periodiek beleggen tegen lage kosten maakt dit ons de nummer één keuze voor lange termijn beleggers in Nederland.”, zegt Erik Mauritz, Senior Advisor Nederland bij Trade Republic.

In de laatste vijf jaar is Trade Republic uitgegroeid tot Europa’s grootste broker en het leidende platform voor periodiek beleggen. Het ontving onlangs een volledige banklicentie van de ECB. Ondertussen genereerde Trade Republic nettowinst in het laatste boekjaar (eindigend op 30/09/23), evenals in het laatste kalenderjaar, terwijl het de huidige ECB-rente van 4 procent volledig doorgeeft aan haar klanten. “Trade Republic is onafhankelijk met een volledige banklicentie, heeft een van de meest innovatieve banktechnologieën in Europa, uitgebreide financiering van wereldwijd toonaangevende investeerders en is winstgevend. Met ons beleggingsaanbod, onze rentetarieven en de Trade Republic kaart, hebben we nu het beste aanbod voor retail geld in Europa. Met dit fundament bouwen we verder aan een van de belangrijkste financiële instellingen in Europa”, zegt mede-oprichter Christian Hecker.
lacrimas
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door lacrimas »

Het struikelblok voor Belgen zal dit jaar ook wegvallen :clap:
Nochtans zijn er nog behoorlijk wat hindernissen voor de Belgische beleggers. Zo moeten die zelf de taks op beursverrichtingen (TOB) aangeven. “We maken een mooi overzicht van die belasting en geven de klanten een handleiding hoe ze dat moeten doen. Dat is letterlijk vijf minuten werk”, stelt Baccino. “We zijn even toegewijd aan de Belgische markt als aan de zestien andere landen waar we actief zijn. We wilden eerst een platform hebben voor alle Europeanen, en nu willen we werken aan een platform dat meer aangepast is aan de lokale markt. In 2024 zullen we de beurstaks beginnen in te houden en door te storten aan de Belgische fiscus.
https://trends.knack.be/geld/beleggen-2 ... -bedienen/

Beheerder
Beheerdersteam

Bericht door Beheerder »

@lacrimas hoe zit het met het aanbod van aandelen die te koop zijn via TradeRepublic? Is van Euronext Amsterdam, Brussel en Parijs alles te koop? Desnoods stuur ik enkele voorbeelden in een privébericht ;)

lacrimas
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door lacrimas »

Beheerder schreef: 27 jan 2024 18:07 @lacrimas hoe zit het met het aanbod van aandelen die te koop zijn via TradeRepublic? Is van Euronext Amsterdam, Brussel en Parijs alles te koop? Desnoods stuur ik enkele voorbeelden in een privébericht ;)
Niet alles is te koop want de aandelen worden uitsluitend verhandeld op de L&S Exchange, dus niet rechtstreeks op Euronext BE, NL,... Idem voor US aandelen, je koopt die altijd op de L&S exchange en uitsluitend in euro (geen USD dus). Dus de spreads zijn niet per se gelijk aan deze rechtstreeks op de hoofdexchanges. Opletten daarmee dus :). Voor de meeste aandelen lopen die wel parallel. Voordeel hiervan is dat je kan kopen en verkopen van 7u 's morgens tot 23u 's avonds (ook voor euro aandelen), beetje zoals Tradegate.

Ik heb wel al een paar keer een aanvraag tot toevoegen gedaan van BE smallcaps en die werden wel altijd toegevoegd erna.

Ik gebruik deze broker eigenlijk vnl voor de gratis spaarplannen en wat euro aandelen. US aandelen doe ik uitsluitend via IBKR. Degiro alleen nog voor nu en dan eens een turbo.

Stuur jouw voorbeelden maar door via PB, dan check ik even voor je.
Plaats reactie
HTML Button Generator