Word lid van het beste beursforum van de Benelux!

Minder advertenties (geen advertenties bij genoeg activiteit), abonneren op favoriete onderwerpen, toegang tot de chatbox, vragen stellen en kennis delen.

Waarom het beste beursforum van de Benelux? Naast de uitgebreide functies staan wij ook voor inhoudelijke en fatsoenlijke omgang met elkaar.

Binnen 1 minuut kunt u zich aanmelden.

Barco (BAR)

Informatie en analyses over uw favoriete aandeel zoals: Ageas, Argenx, Umicore, Colruyt, Exmar, Barco, Proximus, Xfab, Cofinimmo, Agfa en Melexis
NewB76
Forumveteraan
Forumveteraan
Heeft bedankt: 3163 maal
Is bedankt: 2481 maal

Re: Barco (BAR)

Bericht door NewB76 »

Kortrijk, België, 25 juni 2024, 18.00 uur –
Charles Beauduin zal aftreden als co-CEO, en wordt voorzitter van Barco met ingang van 1 september 2024.
An Steegen wordt bevestigd als CEO.

Citaat van de voorzitter, Frank Donck

“In naam van de Raad van Bestuur wens ik Charles te danken voor de inzet en het leiderschap dat hij de afgelopen 3 jaar heeft getoond als co-CEO van Barco. We zijn verheugd dat we verder kunnen rekenen op zijn brede ervaring in de internationale zakenwereld en in technologiebedrijven, aangezien hij vanaf 1 september de rol van voorzitter van de Raad van mij overneem

Citaat van co-CEO An Steegen

“Ik ben Charles dankbaar voor de uitstekende samenwerking in onze gedeelde rol als co-CEO. We konden samen de strategie uitstippelen, en we zullen dit blijven doen, ook in zijn nieuwe rol als voorzitter. We zijn meer dan ooit vastberaden om toonaangevend te zijn in onze visualisatie- en samenwerkingsmarkten, waarbij we innovatieve oplossingen en producten aan al onze klanten aanbieden.”

Wimpie85
Ervaren poster
Ervaren poster
Heeft bedankt: 1546 maal
Is bedankt: 337 maal

Bericht door Wimpie85 »

Beheerder schreef: 25 jun 2024 18:38 De afgelopen dagen en vooral vandaag toch een eerste positie opgebouwd met een afgeleid product. Na recente succesjes met o.a. Umicore en Nyxoah zie ik hier ook wel een situatie van oververkocht.
Propere timing, net nu het nieuws dat de co-ceo ermee ophoudt. :think:
Beheerder
Beheerdersteam
Heeft bedankt: 2098 maal
Is bedankt: 4007 maal

Bericht door Beheerder »

Ik las niks over mijn timing bij o.a. Umicore :P maar wellicht zijn beleggers opgelucht plus ik heb nog tijd.
sperweroog
Forumveteraan
Forumveteraan
Heeft bedankt: 4858 maal
Is bedankt: 831 maal

Bericht door sperweroog »

Beheerder schreef: 25 jun 2024 19:27 Ik las niks over mijn timing bij o.a. Umicore :P maar wellicht zijn beleggers opgelucht plus ik heb nog tijd.
En tijd is een kostbaar bezit in het beleggersleven!

groeten,

charel01
Forumveteraan
Forumveteraan
Heeft bedankt: 11524 maal
Is bedankt: 9917 maal

Bericht door charel01 »

NewB76 schreef: 25 jun 2024 18:45 Kortrijk, België, 25 juni 2024, 18.00 uur –
Charles Beauduin zal aftreden als co-CEO, en wordt voorzitter van Barco met ingang van 1 september 2024.

“In naam van de Raad van Bestuur wens ik Charles te danken voor de inzet en het leiderschap dat hij de afgelopen 3 jaar heeft getoond als co-CEO van Barco. We zijn verheugd dat we verder kunnen rekenen op zijn brede ervaring in de internationale zakenwereld en in technologiebedrijven, aangezien hij vanaf 1 september de rol van voorzitter van de Raad van mij overneem

“Ik ben Charles dankbaar voor de uitstekende samenwerking in onze gedeelde rol als co-CEO. We konden samen de strategie uitstippelen, en we zullen dit blijven doen, ook in zijn nieuwe rol als voorzitter. We zijn meer dan ooit vastberaden om toonaangevend te zijn in onze visualisatie- en samenwerkingsmarkten, waarbij we innovatieve oplossingen en producten aan al onze klanten aanbieden.”
https://www.barco.com/nl/about/press-re ... gnC0kmJ1nA

Uit het verslag van Q1:
"Hoewel geen groei verwacht wordt in het tweede kwartaal, bevestigde Barco de vooruitzichten voor 2024, aangenomen dat de markten niet verder verslechteren.

In 2024 is er volgens het management aanhoudende onzekerheid over de macro-economie en de marktomstandigheden, met gereduceerde visibiliteit tot gevolg.

Het bedrijf gaat uit van een terugkeer naar genormaliseerde voorraadniveaus bij de klanten.

Het management verwacht dat de omzet voor het hele jaar in de lijn zal liggen met 2023, met een hervatting van de groei op jaarbasis vanaf de tweede jaarhelft."

:roll:
Als ik dit lees mag je al bijna een crisismanager CEO maken.
Onduidelijkheid tot en met. Wat is hun toverwoord "Verwachten-Gaat uit van-Aanhoudende onzekerheid" :up:
Ik leef als een kieken zonder kop en gedraag me soms zo. :oops:
Huismus
Forumveteraan
Forumveteraan
Heeft bedankt: 361 maal
Is bedankt: 1376 maal

Bericht door Huismus »

Wimpie85 schreef: 25 jun 2024 19:19
Beheerder schreef: 25 jun 2024 18:38 De afgelopen dagen en vooral vandaag toch een eerste positie opgebouwd met een afgeleid product. Na recente succesjes met o.a. Umicore en Nyxoah zie ik hier ook wel een situatie van oververkocht.
Propere timing, net nu het nieuws dat de co-ceo ermee ophoudt. :think:
Er blijft dus nog één CEO over wat eerder normaal is voor een bedrijf.
reader
Ervaren poster
Ervaren poster
Heeft bedankt: 103 maal
Is bedankt: 261 maal

Bericht door reader »

ben benieuwd of dit de koers (kan) gaat beinvloeden

KAATSCLUB
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Heeft bedankt: 388 maal
Is bedankt: 615 maal

Bericht door KAATSCLUB »

charel01 schreef: 26 jun 2024 06:04
NewB76 schreef: 25 jun 2024 18:45 Kortrijk, België, 25 juni 2024, 18.00 uur –

https://www.barco.com/nl/about/press-re ... gnC0kmJ1nA

Uit het verslag van Q1:
"Hoewel geen groei verwacht wordt in het tweede kwartaal, bevestigde Barco de vooruitzichten voor 2024, aangenomen dat de markten niet verder verslechteren.

In 2024 is er volgens het management aanhoudende onzekerheid over de macro-economie en de marktomstandigheden, met gereduceerde visibiliteit tot gevolg.

Het bedrijf gaat uit van een terugkeer naar genormaliseerde voorraadniveaus bij de klanten.

Het management verwacht dat de omzet voor het hele jaar in de lijn zal liggen met 2023, met een hervatting van de groei op jaarbasis vanaf de tweede jaarhelft."

:roll:
Als ik dit lees mag je al bijna een crisismanager CEO maken.
Onduidelijkheid tot en met. Wat is hun toverwoord "Verwachten-Gaat uit van-Aanhoudende onzekerheid" :up:
Charel, je mag er vergif op innemen dat er bij de bekendmaking van H1 cijfers een fikse omzet waarschuwing zal zijn voor de 2de jaarhelft :!:
charel01
Forumveteraan
Forumveteraan
Heeft bedankt: 11524 maal
Is bedankt: 9917 maal

Bericht door charel01 »

Barco, de leider in laser-aangedreven bioscoopoplossingen, lanceert een nieuwe marketingcampagne in bioscopen in de VS en Canada, waarbij de voordelen van laserprojectie worden benadrukt om de bioscoopervaring te verbeteren
https://www.barco.com/en/about/press-re ... u0CxKURtdA
Ik leef als een kieken zonder kop en gedraag me soms zo. :oops:
NewB76
Forumveteraan
Forumveteraan
Heeft bedankt: 3163 maal
Is bedankt: 2481 maal

Bericht door NewB76 »

charel01 schreef: 26 jun 2024 20:04 Barco, de leider in laser-aangedreven bioscoopoplossingen, lanceert een nieuwe marketingcampagne in bioscopen in de VS en Canada, waarbij de voordelen van laserprojectie worden benadrukt om de bioscoopervaring te verbeteren
https://www.barco.com/en/about/press-re ... u0CxKURtdA
en nu bestellen zal Barco hopen !
Plaats reactie
HTML Button Generator