✅ Geen reclame? Wel: extra functies zoals favoriete onderwerpen en chatbox volgen + bijlagen zien? ✅

Registreer binnen 1 minuut

Unilever PLC - UNA - ISIN: GB00B10RZP78

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses
Gebruikersavatar
Bel-Investor
Forumveteraan
Forumveteraan
Berichten: 1507
Lid geworden op: 29 jan 2022 19:23
Heeft bedankt: 221 maal
Is bedankt: 671 maal

Re: Unilever PLC - UNA - ISIN: GB00B10RZP78

Bericht door Bel-Investor »

Unilever – kans om zichzelf opnieuw uit te vinden
Unilever is een van de grote spelers op het gebied van consumptiegoederen, van huishoudelijke verzorging, persoonlijke producten tot voedingsmiddelen. Unilever had de afgelopen jaren moeite om omzetgroei te realiseren omdat consumenten de ingetogen merken van Unilever links lieten liggen. Sinds het begin van de pandemie is het bestedingspatroon van de consument flink veranderd. Door de inflatie heeft Unilever ook meer mogelijkheden om de prijzen te verhogen en te werken aan de winstmarges van het bedrijf.

Activisten, gefrustreerd door jarenlange slechte resultaten, hebben ook aangedrongen op verandering bij Unilever. Dat lijkt aanstaande. De huidige topman Alan Jope is van plan om eind 2023 met pensioen te gaan. De combinatie van activistische beleggers, nieuw management en veranderende consumentenbestedingen, biedt Unilever een kans om zichzelf opnieuw uit te vinden en tegelijkertijd een dividendrendement van 4,3% te betalen.

Lees meer op: viewtopic.php?p=24403#p24403
Gebruikersavatar
Karl
Forumveteraan
Forumveteraan
Berichten: 2274
Lid geworden op: 23 nov 2021 08:53
Heeft bedankt: 340 maal
Is bedankt: 752 maal

Re: Unilever PLC - UNA - ISIN: GB00B10RZP78

Bericht door Karl »

Deutsche Bank herhaalt het koopadvies voor UNILEVER PLC LS-,031111
dinsdag 8 november 2022 - 06:55u -

Het koopadvies van woensdag 5 oktober 2022 wordt herhaald. Dit vorige advies heeft geresulteerd in een rendement van 4,05%.

Koersdoel 45 GBP
Gebruikersavatar
Frazier
Forumveteraan
Forumveteraan
Berichten: 1010
Lid geworden op: 12 apr 2022 18:28
Heeft bedankt: 123 maal
Is bedankt: 402 maal

Re: Unilever PLC - UNA - ISIN: GB00B10RZP78

Bericht door Frazier »

Analyse-Unilever loopt voorop met prijsverhogingen terwijl de consumptiegoederenindustrie onder druk staat
14/11/2022 | 07:04

Unilever heeft de prijzen sinds medio 2021 sneller verhoogd dan zijn grootste rivalen P&G en Nestlé, in een herhaling van zijn strategie tijdens de financiële crisis van 2007-09.

De Britse maker van Dove-zeep, Hellmann's-kruiden en Marmite-spread zei eind oktober dat zijn prijsverhogingen in het derde kwartaal een recordhoogte van 12,5% bereikten.

Consumentengoederenbedrijven worstelen met de vraag in hoeverre zij de stijgende energie- en arbeidskosten kunnen compenseren zonder consumenten te verliezen, van wie velen al overstappen op huismerkproducten van supermarkten.

Nestlé en P&G verhoogden beide hun prijzen in dezelfde periode met minder dan 9,5% en hebben elkaar sinds medio 2021 ongeveer geëvenaard.

Unilevers grotere blootstelling aan opkomende markten en voedingsmiddelen, waar de kosten- en margedruk het grootst is geweest, verklaart volgens analisten deels het verschil.

Door de prijzen te verhogen, loopt Unilever echter het risico de relatie met detailhandelaren te schaden, die ook proberen hun marges te beschermen. De laatste keer dat Unilever in de buurt kwam van dergelijke grote stijgingen was op het hoogtepunt van de wereldwijde financiële crisis. In het laatste kwartaal van 2008 stegen de prijzen met ongeveer 9%, wat de 4% stijging van P&G in de schaduw stelt.

Unilever zei dat prijsstijgingen verschillen per categorie en markt en dat niet alle consumenten de stijgingen van 12,5% ondervinden.

"Er zijn verschillende hefbomen die we kunnen gebruiken voordat we de prijzen in het schap verhogen, wat een laatste redmiddel is en zorgvuldig wordt overwogen, waaronder het verminderen van promotionele activiteiten en het aanbieden van een selectie van producten met hogere marges", aldus een woordvoerder van het bedrijf.

Unilever heeft een grote blootstelling aan regio's en landen met hoge inflatie, waaronder Latijns-Amerika, Turkije en Rusland, terwijl P&G meer gericht is op de VS, aldus Bernstein-analist Bruno Monteyne.

"Deze landen hebben een hoge inflatie, gekoppeld aan zwakke wisselkoersen. Dat komt tot uiting in de veel grotere wisselkoersverliezen van Unilever", zei hij.

TENSIES

De kosteninflatie van Unilever bedraagt dit jaar meer dan 20%, vergeleken met 14%-15% bij Nestle, aldus Barclays-analist Warren Ackerman, hoewel de concurrenten misschien nog niet het hoogtepunt van hun prijsstijgingen hebben bereikt.

"Het hangt samen met de inflatie waarmee zij te maken hebben en de blootstelling aan grondstoffen", aldus Ackerman over Unilever.

Nestlé erkent dat de kostendruk toeneemt.

"Wij absorberen nog steeds aanzienlijke kosten, wat heeft geleid tot een aanzienlijke daling van onze brutowinstmarge", aldus een woordvoerder van Nestle.

Ondertussen ontwikkelt P&G assortimenten die het tegen verschillende prijzen kan verkopen, zei een woordvoerder van het bedrijf.

Volgens Refinitiv zullen Unilever en Nestlé dit jaar winstmarges vóór belastingen van ongeveer 15% rapporteren. P&G zal naar verwachting een winstmarge vóór belastingen van bijna 24% rapporteren.

Chief Executive Alan Jope zei vorige maand dat Unilever de prijzen moest verhogen om de kracht te hebben om te investeren in haar merken. Jope noemde hogere arbeids-, materiaal- en energiekosten en klimaatverandering die de landbouw duurder maken, maar het bedrijf was zich "zeer bewust" van de druk die dit op de consument legt.

Ondertussen nemen de spanningen met de detailhandel toe. Eerder dit jaar werden producten van Kraft Heinz uit de schappen van Tesco gehaald omdat de Britse supermarktgigant het niet eens kon worden over de prijsvoorwaarden. En Mondelez, maker van Cadbury en Milka chocolade, stopte eerder dit jaar met de verkoop van zijn snoepgoed aan een aantal Europese detailhandelaren omdat zij onderhandelden over de prijs, vertelde zijn CEO Dirk Van de Put deze week aan Reuters.

De discussies, die volgens Van de Put "relatief controversieel en moeilijk" kunnen zijn, droegen ertoe bij dat het volume in die regio voor het eerst dit jaar daalde.

De Nederlandse supermarkt Ahold Delhaize heeft ook gemerkt dat de prijsonderhandelingen moeilijker worden, vertelde Nataltie Knight, financieel directeur van Ahold Delhaize, aan Reuters.

"Degenen die vanuit een sterkere positie beginnen, zijn de grotere leveranciers. Ik zou zeggen dat Unilever in die categorie valt," zei ze en voegde eraan toe: "Het is tijd voor de CPG's (consumer packaged goods bedrijven) om op te stappen en ook hun rol te spelen in het proberen om consumenten veel meer te helpen dan ze in het verleden hebben gedaan."
Gebruikersavatar
erik1040
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 194
Lid geworden op: 07 dec 2021 13:40
Locatie: Urdaneta City/Pangasinan
Heeft bedankt: 89 maal
Is bedankt: 217 maal

Re: Unilever PLC - UNA - ISIN: GB00B10RZP78

Bericht door erik1040 »

Unilever en L'Oreal azen op Kristin Ess Hair - media
30/11/2022 | 07:54

© Unilever
Omgeven met juridische hindernissen.
. Unilever en het Franse L'Oreal willen de populaire shampoomaker Kristin Ess Hair inlijven, maar dat zal niet zonder juridische slag of stoot gaan. Dit schreef het FD woensdag op basis van gerechtelijke documenten, waar het inzage in had.

Kristin Ess Hair stelt dat moederbedrijf Maesa afspraken niet nakomt. Er zou volgens de shampoomaker nooit iets zijn 'gedaan' met de interesse van de twee multinationals.

Kristin Ess Hair bestaat vijf jaar en verwacht dit jaar een omzet te realiseren van 250 miljoen dollar. Met die omzet is Kristin Ess één van de grootste merken in de portfolio van investeerder Maesa. Winstcijfers zijn niet bekend, maar in de cosmeticasector zijn winstmarges van 50 procent volgens het FD niet ongebruikelijk.
nobody
Forumveteraan
Forumveteraan
Berichten: 4856
Lid geworden op: 09 mar 2022 13:32
Heeft bedankt: 812 maal
Is bedankt: 878 maal

Re: Unilever PLC - UNA - ISIN: GB00B10RZP78

Bericht door nobody »

Unilever: Ben & Jerry's has no power to sue over Israeli ice cream sale

NEW YORK (Reuters) - Unilever plc asked a U.S. judge to dismiss a lawsuit by Ben & Jerry's over the sale of its Israeli ice cream business, saying the subsidiary's "insistence on taking sides" in the Israeli-Palestinian conflict gives its boa/rd no authority to stop or even sue over the sale.

In a filing on Friday afternoon in Manhattan federal court, Unilever said Ben & Jerry's board "is no ordinary board."

The board, it said in the filings, has some responsibility to preserve its "social mission" and safeguard the brand under the shareholder agreement from 2000, when Unilever bought Ben & Jerry's. But Unilever said that the board cannot sue.

Unilever also said the board's "recent insistence on taking sides in the Israeli-Palestinian conflict created an untenable situation" for both sides.

Ben & Jerry's could not immediately be reached for comment.

The maker of Cherry Garcia and Chubby Hubby ice cream originally sued Unilever in July to block the sale of its business in Israel and the occupied West Bank to local licensee Avi Zinger.

Ben & Jerry's products have been on sale in Israel for more than three decades, but the company said last year that West Bank sales were inconsistent with its values.

In August, a judge rejected Ben & Jerry's bid to immediately halt such sales.

Last month, Ben & Jerry's board renounced the sale of its ice cream by Zinger, saying his products "should not be confused with the products" made by Ben & Jerry's.

"The sale of products bearing any Ben & Jerry's insignia in the Occupied Palestinian Territory is against our values," the board said.

In its motion to dismiss the lawsuit, Unilever also said Ben & Jerry's waited too long to claim that its trademark rights were "covertly" taken away more than 20 years ago, and that accusations underlying the claim were a matter of public record.

(Reporting by Jessica DiNapoli and Jonathan Stempel, Editing by Rosalba O'Brien)

https://www.marketscreener.com/quote/st ... -42466221/
Gebruikersavatar
Karl
Forumveteraan
Forumveteraan
Berichten: 2274
Lid geworden op: 23 nov 2021 08:53
Heeft bedankt: 340 maal
Is bedankt: 752 maal

Re: Unilever PLC - UNA - ISIN: GB00B10RZP78

Bericht door Karl »

Sanford C. Bernstein & Co verlaagt het koopadvies voor UNILEVER PLC LS-,031111 naar houden
dinsdag 6 december 2022 - 06:53u -

Sanford C. Bernstein & Co verlaagt het koersdoel van UNILEVER PLC LS-,031111 naar 3.500,00GBX van 4.280,00GBX. Het koopadvies van dinsdag 27 september 2022 wordt vervangen door een houdadvies. Dit vorige advies heeft geresulteerd in een rendement van 4,27%.
Gebruikersavatar
Bel-Investor
Forumveteraan
Forumveteraan
Berichten: 1507
Lid geworden op: 29 jan 2022 19:23
Heeft bedankt: 221 maal
Is bedankt: 671 maal

Re: Unilever PLC - UNA - ISIN: GB00B10RZP78

Bericht door Bel-Investor »

Unilever handhaaft outlook
07/12/2022 | 18:51

. Unilever heeft in aanloop naar zijn beleggersdag op donderdag de outlook voor 2022 herhaald.

Unilever verhoogde bij de publicatie van de laatste kwartaalresultaten eind oktober de outlook voor 2022 al. Unilever verwacht voor dit jaar een onderliggende omzetgroei van meer dan 8 procent.

Daarnaast rekent het concern op een operationele marge van 16 procent.

In 2023 en 2024 verwacht Unilever dat de marges zullen stijgen, dankzij onder meer een combinatie van hogere prijzen en kostenbesparingen.
Gebruikersavatar
Bel-Investor
Forumveteraan
Forumveteraan
Berichten: 1507
Lid geworden op: 29 jan 2022 19:23
Heeft bedankt: 221 maal
Is bedankt: 671 maal

Re: Unilever PLC - UNA - ISIN: GB00B10RZP78

Bericht door Bel-Investor »

Unilever overweegt verkoop Amerikaanse ijsmerken - media
Gecreëerd: 11:09

. Unilever bekijkt de eventuele verkoop van zijn Amerikaanse ijsmerken. Dit stelde Bloomberg donderdag op basis van bronnen.

Unilever houdt vandaag een beleggersdag. Voorafgaand aan deze dag herhaalde het bedrijf de outlook, die bij de laatste kwartaalupdate nog werd verhoogd.

Unilever heeft adviseurs in de hand genomen, volgens Bloomberg, om te kijken wat de opties zijn voor merken als Klondike en Breyers. Mogelijk levert een verkoop van de merken 3 miljard dollar op.

Internationale merken als Ben & Jerry’s zouden niet in de etalage worden gezet.
nobody
Forumveteraan
Forumveteraan
Berichten: 4856
Lid geworden op: 09 mar 2022 13:32
Heeft bedankt: 812 maal
Is bedankt: 878 maal

Re: Unilever PLC - UNA - ISIN: GB00B10RZP78

Bericht door nobody »

Investor Fundsmith accuses Unilever of 'virtue signalling' and prioritising Peltz

LONDON (Reuters) - British fund manager Terry Smith accused Unilever on Tuesday of "virtue signalling" with its ethically-focused marketing, in his latest salvo against the consumer goods giant.

Smith - whose Fundsmith vehicle is Unilever's 15th biggest shareholder, according to Refinitiv - also said in his annual letter to investors that the maker of Hellmann's mayonnaise and Dove soap had for years ignored his fund's advice on the need to improve performance.

Yet the company had recently added activist investor Nelson Peltz to its board.

Peltz, who co-founded investment firm Trian Partners, is known for reshaping corporate C-suites and has previously been on the boards of Ritz cracker-maker Mondelez International Inc and ketchup-maker Heinz, now known as Kraft Heinz Co.

"Based on our experience, we tend to get ignored, whereas an activist who has held shares for fewer months than we have held in years gets invited to board meetings," Smith wrote.

"I don't know how long Trian held its stake before Mr Peltz was invited to join the board or how big that stake was, but I would guess that they held it for far fewer months than we have held it in terms of years."

Yet Smith said he had "no objection to Mr Peltz's involvement" and did not want a board seat.

Trian did not immediately respond to a request for comment.

Last year, Smith gave Unilever a dressing down for its failed 50 billion pound ($61 billion) bid for GSK's consumer health assets and urged management to focus on improving performance.

He also attacked Unilever's purpose-driven marketing, saying the company had "clearly lost the plot" in feeling like it "has to define the purpose of Hellmann's mayonnaise".

On Tuesday, Smith reiterated "we don't know how well it (Hellmann's) would have grown without the (virtue signalling) 'purpose'", adding that "maybe Hellmann's would be growing as fast or even faster without its 'purpose'". The words virtue signalling were struck through in Smith's letter.

Unilever, which did not comment, says on its website its 400 brands from Magnum ice cream to Sunsilk shampoo "are on a global mission to do good." Many back social or environmental causes, like recycling plastics in the case of Hellmann's.

Smith also accused Unilever of a lack of transparency over small acquisitions.

"Shouldn't we have some idea how Unilever and its management have performed before they are allowed to do any more acquisitions? Unilever's low return on capital might be a clue."

($1 = 0.8217 pounds)

(Reporting by Richa Naidu; Editing by Mark Potter)

By Richa Naidu

https://www.marketscreener.com/business ... ountview=0
nobody
Forumveteraan
Forumveteraan
Berichten: 4856
Lid geworden op: 09 mar 2022 13:32
Heeft bedankt: 812 maal
Is bedankt: 878 maal

Re: Unilever PLC - UNA - ISIN: GB00B10RZP78

Bericht door nobody »

Ben and Jerry’s adds Oatmeal Dream Pie to its portfolio of non-dairy ice cream flavors

CANADA – Ben and Jerry’s, a Unilever-owned American company that manufactures ice cream and other dairy products, has added a new non-dairy ice cream flavour to its non-dairy portfolio called Oatmeal Dream Pie.

The new flavour consists of an Oatmeal Crème Pie Non-Dairy Frozen Dessert with marshmallow swirls and Gluten-Free Oatmeal Cookies by Partake.

“Foodie fans can rejoice in this new version of our nostalgic offering,” said Chris Rivard, head of R&D North America at Ben & Jerry’s.

Partake Foods, a New Jersey, USA-based company that specializes in selling allergy-friendly products that are nut-free, gluten-free, vegan as well as non-GMO and Kosher, was beyond thrilled to participate in the project.

“The chance to work with Ben & Jerry’s is an Oatmeal Dream come true,” said Denise Woodard, the Founder and CEO of Partake.

Unlike previous other ice cream flavours which Ben and Jerry’s added to their menu temporarily, the new flavour is permanent and will be featured across the United States in pints going in a price range of US$5.99 to US$6.49.

Ben and Jerry’s highlighted the importance of supporting businesses owned by black people and women-led enterprises such as Partake Foods as part of its ongoing commitment to close the gender gap in the industry and address racial justice in the USA.

“We’re thrilled to partner with high-end suppliers who provide the incredible chunks and swirls fans expect from Ben & Jerry’s, and this flavour truly delivers,” Rivard added.

Ben and Jerry’s is also committed to making their products GMO-free in 2013 in support of the national mandatory GMO labelling legislation.

The company produces a wide variety of super-premium ice cream and Non-Dairy/vegan desserts using high-quality ingredients and lots of big chunks and swirls.

As a certified B Corp, Ben & Jerry’s incorporates its vision of Linked Prosperity into its business practices via values-led sourcing initiatives when purchasing ingredients.

Ben & Jerry’s is distributed in over 35 countries in supermarkets, grocery stores, convenience stores, franchised Scoop Shops, and via on-demand delivery services.

https://www.foodbusinessafrica.com/ben- ... m-flavors/
Plaats reactie