90% reclamevrij? registreer nu

Vragen en ervaringen over Saxo Bank / Binck

Vragen en ervaringen over banken / brokers, zoals klachten en tarieven
DeVoS
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Heeft bedankt: 22 maal
Is bedankt: 44 maal

Re: Vragen en ervaringen over Saxo Bank / Binck

Bericht door DeVoS »

Saxo ziet vertrouwen beleggers weer stijgen
Gecreëerd: 09:34

Nederlandse beleggers hebben weer wat meer vertrouwen gekregen in de ontwikkelingen op de beurs. Dat bleek donderdag uit een maandelijkse enquête van broker Saxo Bank.

Beleggers van Saxo beoordelen het huidige beursklimaat deze maand met +0,49 op een schaal tussen -15 en +15. In juli werd het vertrouwen nog gepeild op -1,38 en in juni op +0,17.

Het populairste aandeel is volgens Saxo Shell. Dat was in juli nog ASML. De toeleverancier van de halfgeleiderindustrie staat in augustus op de tweede plaats, gevolgd door ING en ASMI.

ABN AMRO is het meest populaire aandeel in de AMX.

De meeste beleggers willen af van Just Eat Takeaway. Ook Philips valt niet in de smaak bij de klanten van Saxo.

De energiesector is voor de vierde maand op rij de populairste sector om in te investeren. Informatietechnologie en grondstoffen zijn ook in trek, aldus Saxo.
nobody
Forumveteraan
Forumveteraan
Heeft bedankt: 1208 maal
Is bedankt: 1431 maal

Bericht door nobody »

AFM legt BinckBank dwangsom op wegens overtreding productregels

De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft beleggingsbank BinckBank begin juni een last onder dwangsom opgelegd. Dat heeft de toezichthouder dinsdag bekendgemaakt.

Volgens de AFM beschikt de bank, die handelt onder de naam Saxo Bank, niet over procedures en maatregelen die ervoor zorgen dat de aangeboden financiële beleggingsproducten aansluiten bij de juiste doelgroep van deze producten.

Binnen Europa zijn regels opgesteld om te voorkomen dat risicovolle beleggingsproducten worden aangeboden aan beleggers die te weinig verstand hebben van deze producten. Beleggingsondernemingen moeten er dan ook voor zorgen dat deze producten niet buiten de specifieke doelgroep belanden.

Volgens de AFM is het beleid van BinckBank op dit gebied onvoldoende. Dit komt doordat niet voldoende duidelijk is hoe BinckBank voor zijn producten een doelgroep opstelt waarbij rekening wordt gehouden met de kenmerken en de mate van complexiteit van een product. Ook is onvoldoende duidelijk op welke wijze BinckBank een passende distributiestrategie van deze producten opstelt. Verder ontbreekt in het beleid onder meer hoe BinckBank nagaat of de producten niet structureel buiten de doelgroep worden aangeboden.

BinckBank heeft vanaf 3 juni twee maanden de tijd om diverse wijzigingen door te voeren in zijn beleid en vier maanden de tijd om goede evaluaties uit te voeren. Indien dit niet wordt gedaan is de bank verplicht per onderdeel een dwangsom van 250.000 euro te betalen.

Financieel directeur Liesbeth Sinke van BinckBank laat in een reactie weten dat het bedrijf kennis heeft genomen van de bevelen van de AFM. Het bedrijf heeft naar eigen zeggen ook een "constructief" gesprek gehad met de toezichthouder. Daarbij worden maatregelen genomen en processen aangepast zodat aan de regels wordt voldaan.

https://www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nie ... 498e5065b5
Beheerder
Beheerdersteam
Heeft bedankt: 1264 maal
Is bedankt: 2251 maal

Bericht door Beheerder »

Voor corporate actions (zoals o.a. het innen van buitenlandse dividenden) wordt voortaan een kost van 2% aangerekend op het nettobedrag (na afhouding van evt. belastingen dus) met een maximum van € 75 per lijn.
Bovenstaande werd gedeeld op de chat, niet erg klantvriendelijk maar zo heeft blijkbaar elke broker wel iets.
Steven
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Heeft bedankt: 86 maal
Is bedankt: 130 maal

Bericht door Steven »

Ik zie dat de koersen niet gelijk lopen met de koersen op bijvoorbeeld de Euronext website of de website van een andere broker zoals de Giro. Nog iemand die dit voorheeft?
Jimmy
Beginnende poster
Beginnende poster
Heeft bedankt: 5 maal
Is bedankt: 17 maal

Bericht door Jimmy »

Zijn er nog meer beleggers die deze mail ontvingen van Saxobank?

Al sinds begin dit jaar zijn de hoge inflatie en de klimmende rente een gesel voor de aandelenkoersen. Is het dan nu een goed moment om in te stappen of bij te kopen?

Het is altijd een goed moment, als u het mij vraagt. Want, zoals de geschiedenis ons leert, gespreid in de tijd instappen, is altijd gewonnen op lange termijn.

Zelf beleg ik sinds 1996. Ik bleef sindsdien onafgebroken in de markt. Er zijn uiteraard periodes geweest dat ik wat minder belegde, omdat we grote uitgaven hadden bijvoorbeeld. Maar, helemaal uitgestapt, ben ik nooit. Ook vandaag nog beleg ik vooral periodiek: aan het begin van elke maand gaat er via een automatische opdracht een vast bedrag naar mijn beleggingsportefeuille.

Geld bijstorten én het (eventueel al) beleggen hebben we nu extra voordelig gemaakt voor u.
Of u nu meteen wilt (extra) beleggen of de cash gewoon nog even wil hebben klaarstaan op uw beleggingsrekening, bij Saxo krijgt u alvast uw eerste rendement cadeau. Per schijf van € 10.000 die u tussen 15/11 en 15/12/2022 bijstort op uw rekening, ontvangt u € 50 in transactietegoed én in € 50 cash. Het transactietegoed ontvangt u binnen enkele dagen na uw bijstorting, de cashvergoeding na 1 jaar. Ongeacht of u het bijgestorte bedrag zal beleggen of op de rekening laat staan. Lees hier de overige actievoorwaarden.

Hoe u kan bijstorten? Heel eenvoudig, door een gewone bankoverschrijving. Meer info vindt u via ons helpcenter.

Beleggen kent risico’s, uw inleg kan minder waard worden.
Kzentekik
Verkenner
Verkenner
Heeft bedankt: 4 maal
Is bedankt: 7 maal

Bericht door Kzentekik »

Jimmy schreef: 17 nov 2022 15:29 Zijn er nog meer beleggers die deze mail ontvingen van Saxobank?

Al sinds begin dit jaar zijn de hoge inflatie en de klimmende rente een gesel voor de aandelenkoersen. Is het dan nu een goed moment om in te stappen of bij te kopen?

Het is altijd een goed moment, als u het mij vraagt. Want, zoals de geschiedenis ons leert, gespreid in de tijd instappen, is altijd gewonnen op lange termijn.

Zelf beleg ik sinds 1996. Ik bleef sindsdien onafgebroken in de markt. Er zijn uiteraard periodes geweest dat ik wat minder belegde, omdat we grote uitgaven hadden bijvoorbeeld. Maar, helemaal uitgestapt, ben ik nooit. Ook vandaag nog beleg ik vooral periodiek: aan het begin van elke maand gaat er via een automatische opdracht een vast bedrag naar mijn beleggingsportefeuille.

Geld bijstorten én het (eventueel al) beleggen hebben we nu extra voordelig gemaakt voor u.
Of u nu meteen wilt (extra) beleggen of de cash gewoon nog even wil hebben klaarstaan op uw beleggingsrekening, bij Saxo krijgt u alvast uw eerste rendement cadeau. Per schijf van € 10.000 die u tussen 15/11 en 15/12/2022 bijstort op uw rekening, ontvangt u € 50 in transactietegoed én in € 50 cash. Het transactietegoed ontvangt u binnen enkele dagen na uw bijstorting, de cashvergoeding na 1 jaar. Ongeacht of u het bijgestorte bedrag zal beleggen of op de rekening laat staan. Lees hier de overige actievoorwaarden.

Hoe u kan bijstorten? Heel eenvoudig, door een gewone bankoverschrijving. Meer info vindt u via ons helpcenter.

Beleggen kent risico’s, uw inleg kan minder waard worden.
Zat een paar dagen geleden in mijn mailbox... Keytrade had begin deze maand een gelijkaardige actie. Misschien is dit Dieter's reactie...
Jimmy
Beginnende poster
Beginnende poster
Is bedankt: 17 maal

Bericht door Jimmy »

Dat transactietegoed is een sigaar uit eigen doos maar natuurlijk wel een besparing. Voor de andere €50 is het eigenlijk een soort van rente van 0,5%. Storten en kort daarna opnemen zal zeker niet de €50 per €10.000 opbrengen?
Frazier
Forumveteraan
Forumveteraan
Heeft bedankt: 143 maal
Is bedankt: 494 maal

Bericht door Frazier »

Saxo Bank krijgt geen Amsterdamse notering
Gecreëerd: 08:51

. Saxo Bank en Disruptive Capital Acquisition Company onderzoeken niet langer de mogelijkheden voor een beursnotering voor de broker in Amsterdam. Dit meldden de twee bedrijven woensdagochtend.

Saxo en DCAC lieten weten de gesprekken te hebben beëindigd. "De timing [van een beursgang] is niet optimaal.”

DCAC gaat nu andere opties bekijken. In principe moet de SPAC voor 11 januari 2023 een kandidaat hebben gevonden om naar de beurs te brengen, maar deze deadline kan nog wel verlengd worden.

Saxo nam enkele jaren terug BinckBank over, dat destijds genoteerd was aan het Amsterdamse Damrak. Via de SPAC van DCAC zou Saxo weer kunnen terugkeren op Beursplein 5.

De plannen voor de beursgang werden in september aangekondigd. Toen werd gesproken van een waardering van minimaal 2 miljard euro.
Buffel
Verkenner
Verkenner
Is bedankt: 6 maal

Ervaringen SaxoInvestor

Bericht door Buffel »

Als voormalig belegger bij Binckbank, ben ik door de overname terecht gekomen bij SaxoBank met mijn portefeuille.
Nu en dan zie ik eens mindere ervaringen passeren van andere beleggers op diverse forums, de één al slechter dan de ander...
Tot nog toe heb ik persoonlijk nog niets ondervonden dat niet ok is.
Anderzijds lees je bij reviews van andere brokers ook wel eens wat negatief...
Zijn er hier nog mensen die via Saxo werken en wat zijn jullie bevindingen?
En in het algemeen, wat als er toch iets fout loopt met uw broker? In hoever is uw portefeuille dan beschermd in België?
Starfish
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Heeft bedankt: 45 maal
Is bedankt: 99 maal

Re: Ervaringen SaxoInvestor

Bericht door Starfish »

Buffel schreef: 04 jan 2023 21:00 Als voormalig belegger bij Binckbank, ben ik door de overname terecht gekomen bij SaxoBank met mijn portefeuille.
Nu en dan zie ik eens mindere ervaringen passeren van andere beleggers op diverse forums, de één al slechter dan de ander...
Tot nog toe heb ik persoonlijk nog niets ondervonden dat niet ok is.
Anderzijds lees je bij reviews van andere brokers ook wel eens wat negatief...
Zijn er hier nog mensen die via Saxo werken en wat zijn jullie bevindingen?
En in het algemeen, wat als er toch iets fout loopt met uw broker? In hoever is uw portefeuille dan beschermd in België?
Past dat niet beter in het onderwerp van Saxobank? Misschien de beheerder vragen het bericht naar de verplaatsen?

Lees meer hier over het Saxobank onderwerp.
viewtopic.php?t=207
Plaats reactie