✅ Sluit aan bij hét beursforum van de Benelux!
Minder advertenties, abonneer gratis op favoriete onderwerpen, chat mee, stel vragen en deel kennis. Naast unieke functies op het forum staan wij ook voor inhoudelijke en respectvolle omgang. In 1 minuut bent u aangemeld!
Transactiekosten hebben veel invloed op het rendement
-
marc.korthout
- Verkenner

- Heeft bedankt: 10 maal
Transactiekosten hebben veel invloed op het rendement
In de laatste beursforum bericht schrijf men over de transactiekosten hebben veel invoeld op het rendement mn vraag is bij welke broker je deze kan minimalizeren. Na het invullen van een vragenlijst bij brokersanalyst.com kom ik uit bij mexem nu zit ik bij Lynx en Bolero.
Graag jullie ervaring met mexem
Graag jullie ervaring met mexem
- Beheerder
- Beheerdersteam
- Heeft bedankt: 2511 maal
- Is bedankt: 5262 maal
Re: Transactiekosten hebben veel invloed op het rendement
Waarschijnlijk doelt u op dit artikel:
https://www.beursforum.be/beleggen/tran ... rendement/
Soms kan goedkoop ook duurkoop zijn of achterhaald worden. De Giro lijkt of leek goedkoop maar hebben ook verborgen kosten. Deze 'nep' broker heeft aantoonbaar ook vaak onjuiste of achterhaalde koersinformatie, onjuiste orderboeken, etc.
Inmiddels ben ik overgestapt van DEGIRO naar Saxo en de hele beleving is een wereld van verschil. Plus in mijn geval zijn de meeste transacties niet meer voor €4,90 per transactie maar €2,00 per transactie. Met weinig transacties maakt dat weinig uit maar vorig jaar had ik er een paar duizend euro mee kunnen besparen.
Over Mexem kunt u hier vragen stellen.
Dit onderwerp lijkt meer algemeen te zijn maar uiteindelijk eindigt het openingsbericht met een vraag over Mexem.
https://www.beursforum.be/beleggen/tran ... rendement/
Soms kan goedkoop ook duurkoop zijn of achterhaald worden. De Giro lijkt of leek goedkoop maar hebben ook verborgen kosten. Deze 'nep' broker heeft aantoonbaar ook vaak onjuiste of achterhaalde koersinformatie, onjuiste orderboeken, etc.
Inmiddels ben ik overgestapt van DEGIRO naar Saxo en de hele beleving is een wereld van verschil. Plus in mijn geval zijn de meeste transacties niet meer voor €4,90 per transactie maar €2,00 per transactie. Met weinig transacties maakt dat weinig uit maar vorig jaar had ik er een paar duizend euro mee kunnen besparen.
Over Mexem kunt u hier vragen stellen.
Dit onderwerp lijkt meer algemeen te zijn maar uiteindelijk eindigt het openingsbericht met een vraag over Mexem.
"Bulls make money, bears make money, and pigs get slaughtered"
-
marc.korthout
- Verkenner

Momenteel zit ik bij Lynx en Bolero en wil wegens de zeer lage commissie bij Saxo overschakelen omdat ik meer en meer begin te handelen. Via Saxo heb ik een transfer aangevraagd en dat werkt, maar bij Bolero zijn ze niet zo blij dat ik vertrek en laten me €1300 betalen of 26 x 50 eruo . Slik ... Telkens 15 euro of 7.5 commissie betalen tegenover 2 euro of 1 euro bij Saxo is op maandbassis meer dan 100 transacties doe wel een groot verschil. Nu heb ik tot op heden nog geen reactie gekregen van Saxo als ze hier in tussen komen ? Nu wat zou ik doen transfer betalen of alles verkopen, wat me ook een kost meebrengt en terug alles aankopen bij Saxo. 
- cherami
- Ervaren poster

- Heeft bedankt: 297 maal
- Is bedankt: 884 maal
Mag ik weten welke maandelijkse kosten u heeft bij Lynx? Ik dacht dat er geen kosten waren als u geen real-time koersen ea. neemt. Maar kan verkeerd zijn.
In België is het Lynx+ platform gratis maar misschien is dat betalend in Nederland?
-
marc.korthout
- Verkenner

-
Elliwood
- Verkenner

- Heeft bedankt: 15 maal
- Is bedankt: 9 maal
Desnoods nog tijdelijk laten staan en focussen op Saxo voor nieuwe aankopen? Hou je dhuidig rekening bij Lynx & Bolero in de gaten en wanneer je wenst, verkoop je ze en stort je het geld door.marc.korthout schreef: ↑16 mei 2025 07:56 Momenteel zit ik bij Lynx en Bolero en wil wegens de zeer lage commissie bij Saxo overschakelen omdat ik meer en meer begin te handelen. Via Saxo heb ik een transfer aangevraagd en dat werkt, maar bij Bolero zijn ze niet zo blij dat ik vertrek en laten me €1300 betalen of 26 x 50 eruo . Slik ... Telkens 15 euro of 7.5 commissie betalen tegenover 2 euro of 1 euro bij Saxo is op maandbassis meer dan 100 transacties doe wel een groot verschil. Nu heb ik tot op heden nog geen reactie gekregen van Saxo als ze hier in tussen komen ? Nu wat zou ik doen transfer betalen of alles verkopen, wat me ook een kost meebrengt en terug alles aankopen bij Saxo.![]()
Op de Belgische site van Saxo vind ik niet direct iets terug, maar in NL betalen ze dacht ik 25 eur/lijn terug. Dus misschien ehb je geluk en trekken ze dit door in België ?
-
-
Laatste reacties
-
-
- Ga naar laatste bericht Proximus (PROX)
- Ga naar laatste bericht MicroStrategy (MSTR)
- Ga naar laatste bericht Allerlei (financiële) info
- Ga naar laatste bericht Exor N.V. (EXO)
- Ga naar laatste bericht AB InBev (ABI)
- Ga naar laatste bericht Alphabet (GOOG)
- Ga naar laatste bericht Western Copper & Gold (WRN)
- Ga naar laatste bericht Materialise 3D Printing (MTLS)
- Ga naar laatste bericht Beleggen in pennystocks (risicovol)
- Ga naar laatste bericht TUI AG (TUI1)