šŸ“ˆ Welkom op Beursforum.be, registreer
in 1 minuut, advertentievrij, beurs-chat, deel uw kennis, vragen en nieuws šŸ“ˆ

Vragen en ervaringen over DEGIRO

Vragen en ervaringen over banken / brokers, zoals klachten en tarieven
MDK
Heeft bedankt: 87 maal
Is bedankt: 129 maal

Re: Vragen en ervaringen over DEGIRO

Bericht door MDK »

Ik heb het artikel ook gezien en gelezen. Ik weet niet of het is toegestaan maar reacties zijn hier te lezen:

https://www.iex.nl/Artikel/736473/DeGir ... spx?page=1

Voor mij ook geen De Giro, heb er nog wel een rekening die leeg staat. Eigenijk heb ik door 20 jaar beleggen en verschillende brokers de beste ervaring gehad met Binck en Lynx. Binck naar Saxo Bank was een ramp ook daar nu een lege rekening. Lynx gebruikt het systeem van interactive brokers en is wereldwijd toonaangevend. Lynx heeft ook goede service en een beetje steun voor analyses en nieuws zijn mij iets meer kosten dan De Giro wel waard. Bij laatstgenoemde alleen slechte ervaringen gehad met de klantenservice.
ARGXTRA
Heeft bedankt: 7 maal
Is bedankt: 22 maal

Bericht door ARGXTRA »

Dank voor deze eerlijke reacties.
Bij Lynx kan je ook voor en nabeurs handelen.
Ik heb er nog geen account maar na al dit te hebben gelezen lezen ga ik er wel werk van maken in 22.
manu47
Heeft bedankt: 70 maal
Is bedankt: 47 maal

Bericht door manu47 »

Zelf (Belgische) klant bij DeGiro, hou me wel enkel bij aan- en verkoop van aandelen en visie is voor het grootste gedeelte lange termijn. Kan me grotendeels in de kritiek vinden maar nog altijd pakken goedkoper dan bij de bank waar ik ervoor zat. Het statement hieronder lijkt me wel niet correct, heb een aantal Amerikaanse aandelen maar betaal geen 5 euro per maand hierop.

* Voor gebruik van Amerikaanse beurzen brengt DeGiro bovendien 5 euro per maand in rekenin
ETF (30%):LCUJ,CP9,IWDA,C50,GLUG,SMH,NDIA,CSUKX,CSSPX,WVAL,D5BH,OMXH25,IBCJ,WSML
Value (50%):BGFV,FL,BPOST,LOG,APT,BCC,QIWI,EVSB,FKWL,AGES,NN,ECONB,OBEL,MYTr,SOLN,1113, BNAB,SMAR
Speculatief (20%):KWEB,BCART,ONTEX,IBAB,NEL,IPH,ALKKO,EXMR,TRNG,PHAR,CYAD
Beheerder
Site Admin
Heeft bedankt: 677 maal
Is bedankt: 1051 maal

Bericht door Beheerder »

Die ā‚¬5 kan ik ook niet plaatsen, misschien voor bv. Nasdaq en NYSE om realtime koersen te kunnen zien? Voor mij hoeft dat niet want elders kan dat voor niks.
Beheerder
Site Admin

Bericht door Beheerder »

Weer iets opmerkelijks bij DEGIRO, ik wilde een bedrag uitboeken/opnemen naar mijn gekoppelde rekening en eerst tig meldingen dat er onvoldoende op de rekening zou staan terwijl het gewenste bedrag lager was dan de vrije ruimte. Daarna kreeg ik onderstaande melding.
Op dit moment kunt u geen geld onttrekken, dit is na 01-01-22 01:00 uur CET weer mogelijk.
De rariteiten blijven de laatste maanden opstapelen en ondertussen lopen er nog klachten bij DEGIRO zelf, de AFM, het Kifid en de Duitse autoriteit financiƫle markten BaFin.
Beheerder
Site Admin

Bericht door Beheerder »

Wederom inlogproblemen bij DEGIRO. Vanuit heel Europa duiken berichten op van klanten die niet kunnen inloggen.
Beheerder
Site Admin

Bericht door Beheerder »

Screenshot_20220114-162452_Chrome.jpg
U kunt zich hier registreren en daarna de bijlage zien.
Beheerder
Site Admin

Bericht door Beheerder »

DNB grijpt in bij beleggingsplatform DeGiro vanwege langdurige IT-problemen
Door Redacteur
ā€¢ 15-12-2021 09:42

De Nederlandsche Bank heeft dit jaar een kapitaaleis opgelegd van meer dan 3 miljoen euro aan de online broker DeGiro vanwege hoge risico's van het ict-platform. Dat schrijft Het Financieele Dagblad. Volgens DNB waren de ict-systemen onvoldoende beschermd tegen crashes en hacks.

dat er al langere tijd problemen zijn met de systemen van DeGiro. Dat is een van de grootste beleggingsplatformen van Nederland. Volgens oud-medewerkers die het FD sprak zijn de problemen met de ict-systemen al eerder aangekaart. Afgelopen februari drong De Nederlandsche Bank in een risicoanalyse aan op verbeteringen en legde het bedrijf achter DeGiro een extra kapitaaleis op. DNB schreef toen onder meer over slechte digitale beveiliging, waardoor het risico werd vergroot dat klantenaccounts gehackt zouden worden.

Volgens medewerkers zit de kern van het probleem in het ontwerp van het ict-systeem. Er is volgens hen stelselmatig te weinig geĆÆnvesteerd in de infrastructuur. Om de prijsconcurrentie met banken aan te gaan, moesten de kosten voor ict laag blijven. Dit ging volgens de oud-medewerkers die het FD sprak ten koste van de veiligheid en stabiliteit. Intussen groeide het platform explosief tot 1,9 miljoen gebruikers, en werd het platform overgenomen door een Duits moederbedrijf. Dat heeft het afgelopen half jaar fors geĆÆnvesteerd in de ict-problemen, zegt het tegen het FD. Het spreekt van 'erfeniskwesties' waar 'goede progressie' mee is gemaakt.

Op 22 november verbeterde DeGiro de beveiliging, wat tot chagrijn leidde bij klanten, omdat het belegginsgplatform van 15.00 uur tot 20.00 uur niet toegankelijk was voor klanten. Sommige klanten zeggen rendement te hebben misgelopen door de update. Beleggingsorders moesten per mail gestuurd worden, adviseerde DeGiro in die tijd.
Huismus
Heeft bedankt: 228 maal
Is bedankt: 672 maal

Bericht door Huismus »

Jaren geleden had ik een rekening bij de Giro maar het voelt voor mij toch als de Aldi onder de brokers. Niet heel kundige service, weinig toegevoegde waarde met functies of juist geen functies die andere brokers wel hebben. Als ik bovenstaande lees toch blij dat ik er weer weg ben.
quince
Heeft bedankt: 151 maal
Is bedankt: 182 maal

Bericht door quince »

Belgische klanten van Degiro dienen na te gaan of Degiro de Belgische beurstaks van de maand december 2021
in januari 2022 heeft teruggestort.
Dit lijkt een fout te zijn van de kant van Degiro.
zie ook: https://www.spaargids.be/forum/transact ... 30807.html
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan het forum

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen bijlages zien, eigen onderwerpen starten en abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in