Al ruim een week geen reactie op mijn klachten. Als ze nu ook nog op de klantenservice van besparen gaat het wel heel snel achteruit.Beheerder schreef: ↑04 okt 2024 16:22 Bij deze een waarschuwing voor klanten van DEGIRO. Al enkele weken zijn er storingen op het platform van DEGIRO. Zij erkennen het zelf nog niet maar ik heb al meerdere mails met bewijs naar hun gestuurd waarbij bv. orders niet of heel laat verschijnen in orderboeken of dat het royeren van orders heel laat pas zichtbaar is. In sommige gevallen duurt het een kwartier tot half uur. Naar DEGIRO zijn ook printscreens gestuurd met aan de ene kant de actuele koers op Euronext en aan de andere kant de veel vertraagde koers bij DEGIRO.
Zojuist zag ik ook dat een order van mij werd uitgevoerd en in het orderboek zag ik niks veranderen maar de laatste koers van het betreffende aandeel bleef staan op ruim een uur geleden. Kortom, wees alert op de betrouwbaarheid van het platform want dat laat weer steken vallen.
✅ Word lid van het beste beursforum van de Benelux!
Minder advertenties (geen advertenties bij genoeg activiteit), abonneren op favoriete onderwerpen, toegang tot de chatbox, vragen stellen en kennis delen.
Waarom het beste beursforum van de Benelux? Naast de uitgebreide functies staan wij ook voor inhoudelijke en fatsoenlijke omgang met elkaar.
Binnen 1 minuut kunt u zich aanmelden.
Vragen en ervaringen over DEGIRO
- Beheerder
- Beheerdersteam
- Heeft bedankt: 2272 maal
- Is bedankt: 4520 maal
Re: Vragen en ervaringen over DEGIRO
"Bulls make money, bears make money, and pigs get slaughtered"
- Beheerder
- Beheerdersteam
Voor de verandering weer eens een flinke storing bij DEGIRO
Geen idee wie daar het beheer van hun systemen doet maar het lijkt nergens op.

- Beheerder
- Beheerdersteam
Vanochtend na exact 3 weken wachten een reactie gekregen. Zij lieten weten dat het orderboek nu wel juist is, tja zou waar zijn dat het 3 weken duurt totdat die problemen opgelost zouden zijn. Zoveelste onvoldoende voor hun klantenserviceBeheerder schreef: ↑04 okt 2024 16:22 Bij deze een waarschuwing voor klanten van DEGIRO. Al enkele weken zijn er storingen op het platform van DEGIRO. Zij erkennen het zelf nog niet maar ik heb al meerdere mails met bewijs naar hun gestuurd waarbij bv. orders niet of heel laat verschijnen in orderboeken of dat het royeren van orders heel laat pas zichtbaar is. In sommige gevallen duurt het een kwartier tot half uur. Naar DEGIRO zijn ook printscreens gestuurd met aan de ene kant de actuele koers op Euronext en aan de andere kant de veel vertraagde koers bij DEGIRO.
Zojuist zag ik ook dat een order van mij werd uitgevoerd en in het orderboek zag ik niks veranderen maar de laatste koers van het betreffende aandeel bleef staan op ruim een uur geleden. Kortom, wees alert op de betrouwbaarheid van het platform want dat laat weer steken vallen.

- Beheerder
- Beheerdersteam
Een deel van de reactie vanuit DEGIRO:
Tja zoals gezegd, 3 weken later reageren en dan weer afschuiven op een partner van hun daar heeft de klant niets aan en is een slap excuus. Als klant wil ik ook niet te maken hebben met alternatieve platformen waarbij ik niet kan zien wanneer een order wel of niet naar het alternatieve platform gaat. Transparantie en goede service is wat bij DEGIRO ontbreekt.Daarbij moeten we wel vermelden dat de koersinformatie rechtstreeks aan u wordt verstrekt via het handelsplatform door onze koersleverancier Infront Finance, zonder interventie van DEGIRO. Op dit moment zien we dat de koers van aandeel-X op het platform overeenkomt met die van de beurs. Wanneer u toch merkt dat een koers verschilt, ontvangen we graag een screenshot waarop ook de tijd waarop de screenshot is genomen te zien is. Op deze manier kunnen we het gericht doorzetten naar onze technische afdeling en indien nodig contact opnemen met onze koersleverancier.
Tot slot geeft u aan dat het orderboek niet wordt bijgewerkt na een mutatie van een order. Om dit gericht te kunnen onderzoeken zouden we graag willen weten om welke specifieke order dit gaat en ontvangen we hiervan ook graag een screenshot. Op basis van de Smart Order Routing (SOR) worden orders namelijk direct naar de beurs verzonden of naar een alternatief handelsplatform. Dit verschilt ook per beurs. Wanneer een order naar een alternatief handelsplatform wordt verzonden, komt deze ook niet terecht in het orderboek van de beurs. Dit kan mogelijk een verklaring zijn.
- Beheerder
- Beheerdersteam
Ik heb wederom naar DEGIRO gemaild dat hun platform problemen heeft rond de tijd dat de Amerikaanse beurzen openen. Orderboeken die niet juist zijn, orderboeken die niet wijzigen wanneer je een order plaatst en koersinformatie die soms tot bijna een uur achterloopt op die van bv. Euronext.
Voor de actieve belegger/trader een gevaarlijk platform dat je geld kan kosten. Voor wie weinig handelt en niet in riskante producten zit zou ik minder zorgen maken maar dan nog kun je te maken krijgen met onjuiste en achterhaalde informatie op het platform.
Voor de actieve belegger/trader een gevaarlijk platform dat je geld kan kosten. Voor wie weinig handelt en niet in riskante producten zit zou ik minder zorgen maken maar dan nog kun je te maken krijgen met onjuiste en achterhaalde informatie op het platform.
- Beheerder
- Beheerdersteam
Welke kans zich ook nog voordoet op de beurs ik koop niks meer via DEGIRO. Ik ga daar alles afbouwen en vertrek. Zojuist kreeg ik mail en het is weer verschuilen achter kleine lettertjes terwijl de klant dan met een niet goed functionerend platform moet werken.
In het verleden heb ik ook Binck als broker gehad en bij problemen werd het of netjes opgelost, of ik kreeg transactietegoed en zelfs een enkele keer een financiële vergoeding. Volgens mij maakt het DEGIRO weinig uit en dan is deze klant binnenkort weg.
In het verleden heb ik ook Binck als broker gehad en bij problemen werd het of netjes opgelost, of ik kreeg transactietegoed en zelfs een enkele keer een financiële vergoeding. Volgens mij maakt het DEGIRO weinig uit en dan is deze klant binnenkort weg.
Dank voor uw e-mail en het delen van de screenshot.
We zullen dit ter beoordeling doorzetten naar onze technische afdeling.
Wij begrijpen dat het voor klanten van belang is dat de data up to date is en wij doen er ook alles aan om hiervoor te zorgen. Helaas is het wel zo dat DEGIRO niet overal invloed op heeft, al proberen wij uiteraard onze invloed zo goed mogelijk uit te oefenen om ervoor te zorgen dat het correct is.
Zoals gezegd wordt de koersinformatie rechtstreeks aan u verstrekt via het handelsplatform door onze koersleverancier Infront Finance. Voor de volledigheid verwijs ik u graag naar artikel 22.1 van de cliëntovereenkomst en het document 'EULA VWD DEGIRO' in de 'Online formulieren' in uw account, welke u heeft ondertekend bij de registratie.
Desalniettemin zullen we uiteraard (met de koersleverancier) onderzoeken of we kunnen achterhalen wat ertoe leidt dat de koersen niet op elk moment overeenkomen met die van de beurs.
Tot slot willen we graag benadrukken dat het plaatsen van een order los staat van de koersinformatie die wordt getoond. De order wordt namelijk wel direct naar de beurs verstuurd.
Dank voor uw begrip.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog verdere vragen hebben, schroom dan niet om contact met ons op te nemen.
- Beheerder
- Beheerdersteam
@neku, die term zegt mij niks. Wel zwak van een broker om bij problemen bij een koersleverancier te reageren met "daarmee ben je akkoord gegaan" in plaats van oplossingen zoeken. De problemen zijn er namelijk al langere tijd.
- neku
- Forumveteraan
- Heeft bedankt: 7541 maal
- Is bedankt: 1488 maal
U sneert regelmatig naar kerktorenbeleggers en dat is een broker van rond de kerktoren

The aim of education Is the knowledge, not of facts, but of values
-
-
Laatste reacties
-
-
- Ga naar laatste bericht Cofinimmo (COFB)
- Ga naar laatste bericht Melexis (MELE)
- Ga naar laatste bericht Tessenderlo Group (TESB)
- Ga naar laatste bericht Beleggen in pennystocks (risicovol)
- Ga naar laatste bericht Envipco (ENVI)
- Ga naar laatste bericht Nationale Bank van België (BNB)
- Ga naar laatste bericht Biotalys (BTLS)
- Ga naar laatste bericht Galapagos (GLPG)
- Ga naar laatste bericht Worldline (WLN)
- Ga naar laatste bericht Solvay (SOLB)