Word lid van het beste beursforum van de Benelux!

Minder advertenties met een account (geen advertenties bij genoeg activiteit), abonneren op favoriete onderwerpen om op de hoogte te blijven van laatste berichten, toegang tot de chatbox en net als vele andere beleggers vragen stellen en kennis delen.

Waarom het beste beursforum van de Benelux? Naast de uitgebreide functies staan wij ook voor inhoudelijke en fatsoenlijke omgang met elkaar.

Binnen 1 minuut kunt u zich aanmelden.

Barco - BAR - BE0974362940

Informatie en analyses over uw favoriete aandeel zoals: KBC, Ageas, AB Inbev, Colruyt, Barco, Bpost, Euronav, Galapagos, Exmar, Kinepolis en Umicore
Wimpie85
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Heeft bedankt: 1376 maal
Is bedankt: 250 maal

Re: Barco - BAR - BE0974362940

Bericht door Wimpie85 »

Is al van 3 mei niet meer online geweest, dus doe niet teveel moeite.

On topic:

As partners, Barco and 3DHISTECH are happy to participate together at the 20th European Congress on Digital Pathology (ECDP) 2024. The event brings together experts, researchers, and industry leaders in the field of digital pathology. Join us from June 6th to June 8th in Vilnius, Lithuania, for an exciting collaboration that promises to advance research and innovation!

Allen daarheen. :up:

NewB76
Forumveteraan
Forumveteraan
Heeft bedankt: 2698 maal
Is bedankt: 2117 maal

Bericht door NewB76 »

Het congres gebeurd nu in 2024
Nieuwe bestellingen pas in 2025
Uiteindelijke leveringen in 2026
Dus betalingen in ...........
KAATSCLUB
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Heeft bedankt: 343 maal
Is bedankt: 535 maal

Bericht door KAATSCLUB »

KAATSCLUB schreef: 25 apr 2024 08:18
lbl schreef: 24 apr 2024 11:36 Bij de publicatie van de cijfers van Barco zien we dat zij, zoals vele industriële bedrijven geconfronteerd zijn met een sterk effect van voorraadafbouw. Niet specifiek een Barco probleem, maar toch misschien wel meer impact dan verwacht.

Kijken we naar de verwachtingen voor het jaar dan ziet Barco een stabiele omzet, 1,050 mia, met een EBITDA marge van 14 %, dus ongeveer 147.

Wat geeft dit als waardering ?

Op basis van een koers van 13 E is de market cap 1,2 mia, en met 241 mio Cash komen we aan een EV van 960 mio.

Op basis van een EBITDA van 147 noteren we dus aan een EV/EBITDA van 6,5 !

Wat is echter het probleem ? Communicatie en vertrouwen ! Barco publiceerde en gaf commentaar bij de 2023 resultaten in februari en heeft dus echt een heel slechte job gedaan om de analisten en beleggers goed te informeren over de verwachge gang van zaken, vooral omdat toen al duidelijk moet geweest zijn dat Q1 echt heel zwak ging zijn ... In de huidige marktcontext staat dit garant voor een zware afstraffing.

Daarenboven kan de vraag gesteld worden of de portefeuille van Barco niet te uitgebreid is. Drie verschillende domeinen .. heeft Barco de middelen (management en financieel) om deze alle drie optimaal te beheren ? Wat is de synergie tussen deze activiteiten. De laatste publicaties hadden we de ene pool die het goed doet en de andere die het niet goed doet .. of omgekeerd, zodat het nooit echt allemaal goed is.

Barco is dus door deze pubicatie het vertrouwen, dat al heel laat stond, helemaal kwijtgespeeld ! Het is dus niet alleen een probleem van cijders, maar eerder van geloofwaardigheid over de communicatie en nog meer belangrijk, het goed beheer van het bedrijf ... Wat gaat het bedrijf en zijn management hiertegenover stellen ?
Barco verwacht een stabiele omzet van +- 1,05 miljard ...heb daar ferm mijn twijfels over en ik niet alleen denk ik :think:
Als je weet dat de omzet van kw1 amper 196 milj bedroeg ...tja dan weet je het wel zekers, Barco spreekt van terug aan te knopen met groei in de 2de jaarhelft , wel dat zal absoluut onvoldoende zijn om hun doestelling van 1,05 miljard te halen.
HET ZAL EEN ABSOLUTE FERME GROEIVERSNELIING MOETEN WORDEN ...van waar gaat die dan moeten komen :?: :?:
Nog een omzet waarschuwing bij de presentatie van de halfjaarcijfers daar geloof ik meer in.
Was zinnens om Barco voor een éérste maal ooit in port te nemen ...maar mijn twijfels zijn te groot en dus doe ik het niet.
Goed dat ik het niet gedaan heb ......waar ligt de bodem van de kelk ....op 11 euro,??
ObjectChart.gif
U kunt zich hier registreren en daarna de bijlage zien.
Bertje
Forumveteraan
Forumveteraan
Heeft bedankt: 148 maal
Is bedankt: 473 maal

Bericht door Bertje »

Timing was niet echt top, betaalden gem. meer dan 16.3 euro per aandeel. ze hadden nu toch enkele ettelijke miljoenen goedkoper kunnen inkopen.

Update Inkoop eigen aandelen

REGULATED INFORMATION - TERUGKOOP VAN AANDELEN - INVESTOR RELATIONS

Kortrijk, België, 26 februari 2024, 18.30 uur - Zoals voorgeschreven door de toepasselijke wetgeving maakt Barco NV hierbij informatie bekend in verband met de inkoop eigen aandelen.

In het kader van het aandelen inkoopprogramma zoals bekendgemaakt op 18 december 2023, laat het bedrijf weten dat in de periode van 19 februari 2024 tot en met 23 februari 2024 de volgende verrichtingen zijn uitgevoerd.

Sinds het begin van het aandelen inkoopprogramma op 19 december 2023 heeft Barco NV 2.000.000 aandelen ingekocht voor een totaal bedrag van 32.611.232 euro. Dit komt overeen met 100% van het toegekende programma.

Het aandelen inkoopprogramma loopt hiermee af op 23 februari 2024.

Na de vermelde verrichtingen bezit Barco NV sinds 23 februari 2024 nu 4.335.943 eigen aandelen.

sperweroog
Ervaren poster
Ervaren poster
Heeft bedankt: 4175 maal
Is bedankt: 647 maal

Bericht door sperweroog »

Mijn mening over deze inkopen:

Als er echt excess cash is ok ( zoniet zou men beter het geld in kas gehouden hebben ) maar als het de intentie was de koers te ondersteunen is het zinloos en weggesmeten geld.

groeten,
Daniël
Verkenner
Verkenner
Heeft bedankt: 173 maal
Is bedankt: 106 maal

Bericht door Daniël »

https://www.barco.com/nl/about/press-re ... and-eonis-

Empowering remote work in healthcare with Barco’s Nio and Eonis Color 8MP displays
Kortrijk, Belgium, 11 June 2024 – Global visualization leader Barco is excited to announce that the Eonis Color 8MP and Nio Color 8MP displays have received 510(k) clearance and CE marking. These innovative monitors, designed for remote work with built-in multimedia features, are now available on the market.

Tailored for remote work in healthcare
The Eonis Color 8MP and Nio Color 8MP monitors were developed to revolutionize clinical collaboration, whether you’re working from the hospital, at home, or anywhere else. They are equipped with advanced screensharing options and built-in multimedia features like a camera, microphone, and speakers. This makes them perfect for healthcare professionals working remotely, facilitating effective communication across locations and disciplines.

Nio Color 8MP for diagnostic radiology
The Nio Color 8MP is specifically designed for diagnostic radiology. It offers outstanding image quality on a large 32” screen, and includes Barco’s own state-of-the-art technologies for consistent performance, accurate color representation and sharp and fast image rendering. The display also offers Barco’s Intuitive Workflow Tools.

Eonis Color 8MP for clinical review imaging
The Eonis Color 8MP, on the other hand, is perfect for reviewing clinical images. It’s an excellent tool for teleconsultations with patients and promotes effective communication across locations and clinical disciplines. Eonis Color 8MP is an ideal choice for healthcare professionals seeking second opinions, emergency or trauma assessments, or referrals, which are not primary diagnoses.

The Nio Color 8MP and Eonis Color 8MP displays also enable remote QA & compliance management through Barco's cloud-based QAWeb Enterprise software.
ancaoli
Ervaren poster
Ervaren poster
Heeft bedankt: 781 maal
Is bedankt: 358 maal

Bericht door ancaoli »

Vandaag ingestapt aan 11,69; deze hou ik voorwerk lange termijn.

Lieve16
Forumveteraan
Forumveteraan
Heeft bedankt: 4659 maal
Is bedankt: 6994 maal

Bericht door Lieve16 »

Barco ontgoochelt mij ferm. Waar ligt de bodem ? Pfff....
Er is slechts één weg naar het geluk en dat is ophouden met je zorgen te maken over dingen waar je geen invloed op hebt.
charel01
Forumveteraan
Forumveteraan
Heeft bedankt: 10605 maal
Is bedankt: 8906 maal

Bericht door charel01 »

Werk op afstand in de gezondheidszorg versterken met Barco's Nio- en Eonis Color 8MP-displays
https://www.barco.com/en/about/press-re ... DBMr76JmsQ

Lieve, een vallend mes, ..... je weet het wel.
Ik leef als een kieken zonder kop en gedraag me soms zo. :oops:
zwartkater
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Heeft bedankt: 325 maal
Is bedankt: 274 maal

Bericht door zwartkater »

Na vijf jaar van mijn pensioen te genieten en na vijfendertig jaar bij Barco gewerkt te hebben, heb ik zoiets nog nooit meegemaakt. Ik heb vier CEO's gekend: Hugo Vandamme, Eric De Prycker, Eric Van Zele en Jan de Witte, die Barco volgens mij tot een topbedrijf hebben gemaakt. Hoewel ik minder tevreden was over De Prycker, die uiteindelijk vriendelijk aan de deur werd gezet. Ann Steegen en Beauduin kwamen na mijn tijd, dus die heb ik niet meegemaakt. Ik geloof dat Barco zichzelf opnieuw moet uitvinden, aangezien het bedrijf zich na de coronapandemie niet meer heeft hersteld. In 2015 verkochten ze hun verlieslijdende defensieafdeling, en ook onder druk van vredesactivisten, wat in deze tijden van nu een goudmijn zou zijn geweest.
Er is nog veel werk nodig om de gloriedagen van Barco te herbeleven.
In 1982 stond Barco zelfs op de rand van faillissement en moest de CEO van toen zijn personeel betalen met eigen middelen.
Plaats reactie