Ik ben zoekende naar een andere broker nadat Flatex stopte met diensten aanbieden aan Nederlandse klanten. Alle klanten werden over gezet naar de Giro maar a) ik zit er nog voor een beperkt bedrag en b) ik ben over diverse punten ontevreden.
Trade Republic is een serieus alternatief en per toeval las ik net op een ander onderwerp over het Europees depositogarantiestelsel, dit is van toepassing op deze broker:
Trade Republic: een gereguleerde instelling
Wij zijn een volledig gereguleerde financiële instelling in Duitsland.
Wij staan onder toezicht van onder meer BaFin en de Deutsche Bundesbank.
Dankzij baanbrekende technologieën volgt onze bankinfrastructuur de hoogste beveiligingsnormen.
Depositogarantie: Dit is
hoe je geld is beschermd.
Elke bank in de EU valt onder de EU-richtlijn inzake depositogarantiestelsels (DGS), en onze partnerbanken ook.
De DGS werkt als een verzekering voor het geld op je kasrekening bij Trade Republic. In geval van faillissement worden je deposito’s terugbetaald tot € 100.000. Dit betekent dat stortingen van klanten bij Trade Republic in heel Europa zijn beschermd.
Daarnaast zijn tarieven voor mij een belangrijk onderdeel en die zijn bij Trade Republic als volgt:
Commissie voor orders kosteloos
Vergoeding voor kosten van derde partijen
per trade (met uitzondering van periodiek beleggen).
In het geval van gedeeltelijke uitvoering worden kosten van derde partijen slechts één keer per handelsdag in rekening gebracht.
1,00 €
Aankoop periodiek beleggen in ETF/aandelen
per uitvoering. Beleggingsvolume per uitvoering: per uitvoering: € 1 tot € 10.000.
kosteloos
Orders plaatsen per post

per ordertaak, wijziging, annulering
25,00 €
Effectenrekening
Beheer van effectenrekening
kosteloos
Overboeking vanaf effectenrekening (uitgaand)
kosteloos
Vereffeningsrekening
Beheer van vereffeningsrekening
kosteloos
Overboeking naar referentie-account
kosteloos
Uitkering van dividend uit aandelen per keer
kosteloos
Verdeling/herbelegging van ETF's per gebeurtenis
kosteloos