✅ Geen reclame? Wel: extra functies zoals favoriete onderwerpen en chatbox volgen + bijlagen zien? ✅

Registreer binnen 1 minuut

ARK ETF

Deel hier kennis en vragen over ETF's / trackers en fondsen
Beheerder
Beheerdersteam
Heeft bedankt: 944 maal
Is bedankt: 1659 maal

Re: ARK ETF

Bericht door Beheerder »

@ex-stoploss bizar en volgens mij verkocht ze dan nog eerder veel aandelen Twitter maar niet tegen de overnameprijs. Zou ze dit ook met haar eigen geld aandurven?
Tdv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Heeft bedankt: 268 maal
Is bedankt: 223 maal

Bericht door Tdv »

Beheerder schreef: 22 nov 2022 15:33 @ex-stoploss bizar en volgens mij verkocht ze dan nog eerder veel aandelen Twitter maar niet tegen de overnameprijs. Zou ze dit ook met haar eigen geld aandurven?
van Twitter verkocht ze hele grote pakketten toen de koers op het dieptepunt zat :clap: :up: :wave:
ex-stoploss
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Heeft bedankt: 176 maal
Is bedankt: 243 maal

Bericht door ex-stoploss »

Ik weet niet of "haar eigen geld" daar een grote rol in speelt. Feit is dat het narratief, het verhaal achter de redenering van beleggen in disruptieve aandelen nog steeds ongeschonden is. Maar momenteel heeft ze de markt volledig tegen, de wind werkelijk op kop, renteverhogingen en een portefeuille van met schuld beladen, niet winstgevende aandelen en dit nadat er een periode geweest is van exact het tegenovergestelde (nul rente en QE). Dit ARKK-fonds is zeer volatiel, gedraagt zich in feite als een call-optie op de onderliggende waardes. Bizar inderdaad.
neku
Ervaren poster
Ervaren poster
Heeft bedankt: 2125 maal
Is bedankt: 364 maal

Bericht door neku »

ex-stoploss schreef: 22 nov 2022 17:46 Ik weet niet of "haar eigen geld" daar een grote rol in speelt. Feit is dat het narratief, het verhaal achter de redenering van beleggen in disruptieve aandelen nog steeds ongeschonden is. Maar momenteel heeft ze de markt volledig tegen, de wind werkelijk op kop, renteverhogingen en een portefeuille van met schuld beladen, niet winstgevende aandelen en dit nadat er een periode geweest is van exact het tegenovergestelde (nul rente en QE). Dit ARKK-fonds is zeer volatiel, gedraagt zich in feite als een call-optie op de onderliggende waardes. Bizar inderdaad.
Ik zeg dat ook altijd, was ik maar tien jaar eerder geboren :D

Dat ze niet beseft dat hogere rentes slecht zijn voor haar "groei/disruptie" verhaal volg ik niet helemaal. Zij gokt letterlijk, zoals zovelen, op een FED pivot. Sommigen zeggen dat als men gelooft in God dat men ......is, wel Cathy geeft bijbelsessies :up:
The aim of education Is the knowledge, not of facts, but of values
ex-stoploss
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Heeft bedankt: 176 maal
Is bedankt: 243 maal

Bericht door ex-stoploss »

neku schreef: 24 nov 2022 22:56 Dat ze niet beseft dat hogere rentes slecht zijn voor haar "groei/disruptie" verhaal volg ik niet helemaal. Zij gokt letterlijk, zoals zovelen, op een FED pivot. Sommigen zeggen dat als men gelooft in God dat men ......is, wel Cathy geeft bijbelsessies :up:
Misschien beseft ze dat wél, maar om dan publiekelijk op haar site te gaan zeggen dat je al de ARKfondsen moet verkopen, dat is nog wat anders...

Toen de indexen op hun top stonden heb Ik geen telefoontje of Emailtje gekregen van mijn bankier/broker met het advies om alles te verkopen ;) Geen verschil met Cathie Wood dus...
neku
Ervaren poster
Ervaren poster
Heeft bedankt: 2125 maal
Is bedankt: 364 maal

Bericht door neku »

ex-stoploss schreef: 24 nov 2022 23:45
neku schreef: 24 nov 2022 22:56 Dat ze niet beseft dat hogere rentes slecht zijn voor haar "groei/disruptie" verhaal volg ik niet helemaal. Zij gokt letterlijk, zoals zovelen, op een FED pivot. Sommigen zeggen dat als men gelooft in God dat men ......is, wel Cathy geeft bijbelsessies :up:
Misschien beseft ze dat wél, maar om dan publiekelijk op haar site te gaan zeggen dat je al de ARKfondsen moet verkopen, dat is nog wat anders...

Toen de indexen op hun top stonden heb Ik geen telefoontje of Emailtje gekregen van mijn bankier/broker met het advies om alles te verkopen ;) Geen verschil met Cathie Wood dus...
Wel, een beetje nuance, ik zag letterlijk constant reclame over fondsen dus dat is voor mij altijd de alarmbel. Wie begin dit jaar obligaties kocht met hun defensief profiel :oops:
The aim of education Is the knowledge, not of facts, but of values
Chris
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Heeft bedankt: 47 maal
Is bedankt: 141 maal

Bericht door Chris »

Ondanks veel inflow één van de slechtst presterende ETF (ETF's met hefboom uitgesloten).
Beheerder
Beheerdersteam

Bericht door Beheerder »

Wat hard daalt kan soms ook hard stijgen, de ARK ETF is een voorbeeld maar nog heel ver weg van de top die de ETF ooit zette.

Beheerder
Beheerdersteam

Bericht door Beheerder »

Kortom, als beleggers risico willen mijden is het dus ook absoluut ARK vermijden. Andersom werkte het ook in januari met een flinke stijging.

Beheerder
Beheerdersteam

Bericht door Beheerder »

Bij Roku lieten ze weten dat ca. 25% van hun cash mogelijk weg is door de problemen bij Silicon Valley Bank. ARK bezit ca. 10% van alle aandelen Roku.
Plaats reactie