📈 Welkom op Beursforum.be, registreer
in 1 minuut, advertentievrij, beurs-chat, deel uw kennis, vragen en nieuws 📈

Edwards Lifesciences Corp. – EW - US28176E1082

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500
Plaats reactie
joni
Heeft bedankt: 57 maal
Is bedankt: 92 maal

Edwards Lifesciences Corp. – EW - US28176E1082

Bericht door joni »

Edwards Lifesciences Corporation is een medisch technologiebedrijf.
Ze leveren producten en technologieën voor structurele hartziekten, intensive care en chirurgische monitoring in de Verenigde Staten, Europa, Japan en internationaal. (=Wereldmarktleider)

Het aandeel Edwards is de afgelopen 20 jaar nog nooit goedkoop geweest, maar de koers steeg wel (bijna) elk jaar aanzienlijk, kopen bij een dip is de boodschap.

Gezien de levensstijl van de mens, :oops: is er nog altijd een toekomst voor het bedrijf.
In de USA vervangt men jaarlijks 182.000 hartkleppen, in UK 18000 (+stents = een veelvoud ervan)

• Q4 cijfers op woensdag 26/01/2022
• Beurswaarde $ 70 miljard
• K/W: 48
• Forward K/W: 43
• 3 jaar: Standaard Deviatie: 28,73 Gemiddeld annuel. rendement 35,5 Sharp Ratio = 1,25
• (www.morningstar.be)
• Yahoo Recommandation Rating: 2.0
• Institutionele beleggers hebben een meerderheidsbelang in EW van: 84,61%

Ze maken alle types van transkatheter-hartkleppen en middelen (stents) ter behandeling van mitralis- en tricuspidalis-klep aandoeningen.
Ze leveren ook alle producten voor chirurgische hartkleptherapie, zoals pericardiale kleppen voor de vervanging van aorta- en mitralis-klep chirurgie; aorta hartkleppen; annulo plastie ringen; cardiale canule-apparaten; een kloppend hart mitralis-klep reparatiesysteem voor de behandeling van degeneratieve mitralis-klep regurgitatie, evenals verschillende procedures die platforms mogelijk maken om minimaal invasieve chirurgie te bevorderen.
Edwards Lifesciences Corporation werd opgericht in 1958 en heeft zijn hoofdkantoor in Irvine, Californië.

https://edwardseducation.com/inspirisresilia/nl/
Karl
Heeft bedankt: 218 maal
Is bedankt: 430 maal

Re: Edwards Lifesciences Corp. – EW - US28176E1082

Bericht door Karl »

In 5 jaar bijna 250 procent hoger en niet eens met plotse stevige pieken maar redelijk geleidelijk. Interessant en vraag mij af hoe u bij bedrijven als deze komt, gebruikt u een screener of informatie van Amerikaanse websites?
joni

Bericht door joni »

Een Sorteerhoed heb ik niet...
Uit de best presterende fondsen /ETF, de best presterende bedrijven zoeken is eenvoudig.
Nadien via https://www.marketscreener.com/ verder filteren (maar is intussen beperkt in aantal view per dag)

De saaiste aandelen eerst dus, maar wel met een "zekere" toekomst….en een verlies van 20% kost slechts 25% inhaalbeweging, een verlies van 33% vraagt reeds 50% inhaalbeweging.
Wie 33% verlies bij een crisis, heeft het meeste kans, om dit opnieuw te verliezen bij de volgende crisis….

Grafieken van aandelen vergelijken met elkaar en de S&P500 / Nasdaq 100
Tenslotte moeten die “saaie” aandelen ook een goede Sharp Ratio (+1,2 tot 2,8) hebben.
Grofweg 90% van de aandelen die ik ken, heeft geen echt goede Sharp Ratio...

Enkele info bronnen: Yahoo F, investing.com, morningstar, finanznachrichten.de, money.cnn, finanzen.net, zacks.com, marketwatch.com, walletinvestor.com, bloomberg.com/green, tradingview.com….
joni

Bericht door joni »

Edwards Lifesciences (NYSE: EW) today reported financial results for the quarter ended December 31, 2021.

2021 sales grew 19 percent, or 18 percent on an underlying1 basis
Q4 sales grew 12 percent to $1.33 billion; underlying 13 percent
Q4 TAVR sales grew 12 percent; underlying 13 percent
Q4 EPS was $0.53; adjusted1 EPS was $0.51
Full year 2022 financial guidance unchanged
Received FDA approval for SAPIEN 3 with Alterra for pulmonic valve replacement

https://finance.yahoo.com/news/edwards- ... 00559.html
Karl
Heeft bedankt: 218 maal
Is bedankt: 430 maal

Bericht door Karl »

joni schreef: 23 jan 2022 19:25 Een Sorteerhoed heb ik niet...
Uit de best presterende fondsen /ETF, de best presterende bedrijven zoeken is eenvoudig.
Nadien via https://www.marketscreener.com/ verder filteren (maar is intussen beperkt in aantal view per dag)

De saaiste aandelen eerst dus, maar wel met een "zekere" toekomst….en een verlies van 20% kost slechts 25% inhaalbeweging, een verlies van 33% vraagt reeds 50% inhaalbeweging.
Wie 33% verlies bij een crisis, heeft het meeste kans, om dit opnieuw te verliezen bij de volgende crisis….

Grafieken van aandelen vergelijken met elkaar en de S&P500 / Nasdaq 100
Tenslotte moeten die “saaie” aandelen ook een goede Sharp Ratio (+1,2 tot 2,8) hebben.
Grofweg 90% van de aandelen die ik ken, heeft geen echt goede Sharp Ratio...

Enkele info bronnen: Yahoo F, investing.com, morningstar, finanznachrichten.de, money.cnn, finanzen.net, zacks.com, marketwatch.com, walletinvestor.com, bloomberg.com/green, tradingview.com….
Excuses voor de late reactie, deze zie ik nu pas omdat ik mij de vraag herinnerde. Bedankt ook voor de toelichting en ik heb mij voor het geval dat op het onderwerp hier geabonneerd.
joni

Bericht door joni »

De FDA heeft de Mitris Resilia-klep van Edwards Lifesciences Corp (NYSE: EW ) goedgekeurd, een weefselklepvervanging die speciaal is ontworpen voor de mitralis positie van het hart.

De Mitris Resilia-klep heeft een zadelvormige naaimanchet die de asymmetrische vorm van de oorspronkelijke mitralis klep nabootst.

Het heeft ook een onopvallend frame dat obstructie van het uitstroomkanaal van het linker ventrikel door stentposten helpt voorkomen en dat zichtbaar is onder fluoroscopie om toekomstige transkatheter-interventies te vergemakkelijken.

Resilia-weefsel is pericardiaal weefsel van runderen en dient als platform voor de nieuwe klasse van kleppen van Edwards.

Resilia-weefsel is onderzocht in twee pre-market klinische onderzoeken, waaronder de COMMENCE-studie bij 694 patiënten die deelnamen aan een aorta-arm, en de EU-haalbaarheidsstudie omvatte 133 patiënten die werden gevolgd en gedurende vijf jaar werden gevolgd.

cc: Benzinga

De koers van Edwards L. ging afgelopen:
maand: +8.5%
YTY: +44%
3 Y: +91%
enz...
Plaats reactie