Sluit aan bij hét beursforum van de Benelux!

Minder advertenties, abonneer gratis op favoriete onderwerpen, chat mee, stel vragen en deel kennis. Naast unieke functies op het forum staan wij ook voor inhoudelijke en respectvolle omgang. In 1 minuut bent u aangemeld!

Ageas (AGS)

Informatie en analyses over uw favoriete aandeel zoals: Ageas, Argenx, Umicore, Colruyt, Exmar, Barco, Proximus, Xfab, Cofinimmo, Agfa en Melexis
KAATSCLUB
Ervaren poster
Ervaren poster
Heeft bedankt: 691 maal
Is bedankt: 915 maal

Re: Ageas (AGS)

Bericht door KAATSCLUB »

Raminvest schreef: 02 dec 2025 18:51 Ik denk dat de Cuyper wil zeggen dat een bank Ageas gemakkelijk kan overnemen .De Cuyper zei in De Tijd dat het voor de banken gemakkelijker is om een verzekering over te nemen dan voor Ageas.

Lees meer op: https://www.beursforum.be/posting.php?mode=reply&t=1
Daar doelde hij totaal niet op ....Hij bedoeld dat het voor KBC gemakkelijker zal zijn dan voor Ageas.
Dus mijn raad is , laat Ethias voor wat het is :!:
kierkegaard
Ervaren poster
Ervaren poster
Heeft bedankt: 110 maal
Is bedankt: 429 maal

Bericht door kierkegaard »

Raminvest schreef: 02 dec 2025 18:51 Ik denk dat de Cuyper wil zeggen dat een bank Ageas gemakkelijk kan overnemen .De Cuyper zei in De Tijd dat het voor de banken gemakkelijker is om een verzekering over te nemen dan voor Ageas.

Lees meer op: https://www.beursforum.be/posting.php?mode=reply&t=1
Neen, zoals kaatsclub hierboven al zegt, klopt dat niet.

Ik heb het interview hier voor me liggen. Het gaat letterlijk over een mogelijke overname van ethias en hij zegt daarin dus geïnteresseerd te zijn, maar een concurrentieel nadeel te hebben tav banken.

Over een mogelijke overname van ageas door generali, zegt hij dat die onwaarschijnlijker is geworden omdat ageas met een marktwaarde van 11 miljard groter is geworden dan de prooi van 5-10 miljard die generali voor ogen heeft. Hij benadrukt ook de verankering in België.
Dividendbelegger
Verkenner
Verkenner
Heeft bedankt: 17 maal
Is bedankt: 31 maal

Bericht door Dividendbelegger »

Het woord is gevallen. Opnieuw :-). Ageas is uiteraard een aantrekkelijke overname voor een grote bank/verzekeraar.

Hoe dan ook zou dat, los van het feit dat je eventjes langs de kassa passeert, een triestige zaak zijn voor België en voor vele aandelenportefeuilles waarin Ageas een nobrainer is :-)
Dividendbelegger
Verkenner
Verkenner
Heeft bedankt: 17 maal
Is bedankt: 31 maal

Bericht door Dividendbelegger »

https://www.dividendnieuws.be/2025/11/a ... alyse.html

Voor boekjaar 2026 verwachten analisten overigens dat het dividend richting de €4 evolueert.

Voor boekjaar 2025 zal dit vermoedelijk rond de €3,7 zijn. Waarvan we vandaag reeds €1,5 mogen ontvangen.

Ik werd als jonge gast met weinig centjes aandeelhouder van Ageas in 2013 en kocht systematisch bij (GAK = €33,87). In 2013 bedroeg het dividend overigens €1,4 als ik me goed herinner.

Dit is toch een schoolvoorbeeld van hoe mooi (dividend)beleggen kan zijn, zolang je maar geduld, discipline, doorzettingsvermogen en volharding hebt!
KAATSCLUB
Ervaren poster
Ervaren poster

Bericht door KAATSCLUB »

Dividendbelegger schreef: 03 dec 2025 08:45 https://www.dividendnieuws.be/2025/11/a ... alyse.html

Voor boekjaar 2026 verwachten analisten overigens dat het dividend richting de €4 evolueert.

Voor boekjaar 2025 zal dit vermoedelijk rond de €3,7 zijn. Waarvan we vandaag reeds €1,5 mogen ontvangen.

Ik werd als jonge gast met weinig centjes aandeelhouder van Ageas in 2013 en kocht systematisch bij (GAK = €33,87). In 2013 bedroeg het dividend overigens €1,4 als ik me goed herinner.

Dit is toch een schoolvoorbeeld van hoe mooi (dividend)beleggen kan zijn, zolang je maar geduld, discipline, doorzettingsvermogen en volharding hebt!
Dat vind ik nu eens heel tof om te lezen dat er nog jonge gasten zijn die hun verstand gebruiken als het om beleggen gaat voor de lange termijn , op zo een manier bouw je aan een leuk inkomen uit vermogen.
En ja, geduld en discipline heb je absoluut nodig ...nen dikke proficiat, want de jonge gasten die ik ken ...die kennen alleen het woord CRIPTO als het over beleggen gaat , ik noem dat geen beleggen maar speculeren of gokken :think:
Luigi
Vooral een lezer
Heeft bedankt: 4 maal

Bericht door Luigi »

homer bundy schreef: 02 dec 2025 12:16 Ik post dit een beetje uit verveling.

Morgen knipt ons aandeel Ageas het tussentijds dividend van 1,5 euro bruto. Vermoedelijk zal de koers van het aandeel evenredig dalen. Ageas en KBCA zijn mijn vaste waarden. Deze 2 aandelen zorgen voor mijn dividendinkomsten. De koers van deze 2 aandelen is voor mij minder belangrijk. Ik focus vooral op de cijfers van Ageas en KBC. Groei en winstgevendheid zijn hierbij belangrijk. Dit zorgt ervoor dat het dividend kan stijgen en betaalbaar blijft. Toegegeven, deze vorm van beleggen is saai, maar het brengt wel geld in het laadje.

Om toch wat actie in mijn beursactiviteiten te brengen, heb ik een tweede portefeuille. Hier probeer ik (met "vallen" en "opstaan") aandelen te selecteren die een belangrijke koersevolutie kunnen verwachten. Ik werk hier met een beperkt kapitaal en met hefboomproducten. Het voorbije anderhalf jaar heb ik vooral gefocust op Argenx en UCB. Dit was een "opstaan" moment. Met de winst heb ik nu een vaste positie in Argenx en UCB/TUB opgebouwd en mijn positie in Ageas en KBCA nog wat versterkt. Het was niet allen "opstaan", soms was het ook al eens "vallen", dit vooral door Trump en zijn tariffs en zijn focus op de prijzen van geneesmiddelen. Maar het eindresultaat was positief.

Nu Argenx en UCB/TUB vaste waarden geworden zijn in portefeuille 2 (de portefeuille waar de koersevolutie van de aandelen wel belangrijk is), moest ik op zoek naar nieuwe doelen. Na wat zoeken heb ik enkele weken geleden beslist om het roer eens om te gooien en heb ik enkele short posities ingenomen. Tesla (met een K/W van meer dan 200) is mijn grootste short positie, gevolgd door een short op de NASDAQ-100 (in feite een short op de magnificent 7) en een kleinere short positie op NVIDIA (ingegeven door opkomende concurrentie in de sector) . Voorlopig sta ik met de drie posities behoorlijk onder water.

Voilà, hiermee is het bijna tijd om te gaan eten. Deze post gaat niet echt over Ageas, maar ik wist niet goed waar ik deze - vervelingspost - moest plaatsen. Sorry als ik hierdoor een stukje van uw tijdsbesteding nutteloos heb ingenomen.

Aan iedereen: succes gewenst met jullie beleggingen.
Luigi
Vooral een lezer

Bericht door Luigi »

Morgen knipt ons aandeel Ageas het tussentijds dividend van 1,5 euro bruto. Vermoedelijk zal de koers van het aandeel evenredig dalen. Ageas en KBCA zijn mijn vaste waarden. Deze 2 aandelen zorgen voor mijn dividendinkomsten. De koers van deze 2 aandelen is voor mij minder belangrijk. Ik focus vooral op de cijfers van Ageas en KBC. Groei en winstgevendheid zijn hierbij belangrijk. Dit zorgt ervoor dat het dividend kan stijgen en betaalbaar blijft. Toegegeven, deze vorm van beleggen is saai, maar het brengt wel geld in het laadje.

Om toch wat actie in mijn beursactiviteiten te brengen, heb ik een tweede portefeuille. Hier probeer ik (met "vallen" en "opstaan") aandelen te selecteren die een belangrijke koersevolutie kunnen verwachten. Ik werk hier met een beperkt kapitaal en met hefboomproducten. Het voorbije anderhalf jaar heb ik vooral gefocust op Argenx en UCB. Dit was een "opstaan" moment. Met de winst heb ik nu een vaste positie in Argenx en UCB/TUB opgebouwd en mijn positie in Ageas en KBCA nog wat versterkt. Het was niet allen "opstaan", soms was het ook al eens "vallen", dit vooral door Trump en zijn tariffs en zijn focus op de prijzen van geneesmiddelen. Maar het eindresultaat was positief.

Nu Argenx en UCB/TUB vaste waarden geworden zijn in portefeuille 2 (de portefeuille waar de koersevolutie van de aandelen wel belangrijk is), moest ik op zoek naar nieuwe doelen. Na wat zoeken heb ik enkele weken geleden beslist om het roer eens om te gooien en heb ik enkele short posities ingenomen. Tesla (met een K/W van meer dan 200) is mijn grootste short positie, gevolgd door een short op de NASDAQ-100 (in feite een short op de magnificent 7) en een kleinere short positie op NVIDIA (ingegeven door opkomende concurrentie in de sector) . Voorlopig sta ik met de drie posities behoorlijk onder water.

Voilà, hiermee is het bijna tijd om te gaan eten. Deze post gaat niet echt over Ageas, maar ik wist niet goed waar ik deze - vervelingspost - moest plaatsen. Sorry als ik hierdoor een stukje van uw tijdsbesteding nutteloos heb ingenomen.

KAATSCLUB
Ervaren poster
Ervaren poster

Bericht door KAATSCLUB »

Luigi schreef: 03 dec 2025 16:33

Wat is de bedoeling :?: :?:
Luigi
Vooral een lezer

Bericht door Luigi »

geen bedoelingen , enkel niet de ervaring om hiermee om te gaan . Leer bij
Duke
Forumveteraan
Forumveteraan
Heeft bedankt: 1049 maal
Is bedankt: 871 maal

Bericht door Duke »

Luigi schreef: 03 dec 2025 17:03 geen bedoelingen , enkel niet de ervaring om hiermee om te gaan . Leer bij
Misschien toch omdat Ageas vandaag toch een goeie mep gekregen heeft?
Plaats reactie
HTML Button Generator