Sluit aan bij hét beursforum van de Benelux!

Minder advertenties, abonneer gratis op favoriete onderwerpen, chat mee, stel vragen en deel kennis. Naast unieke functies op het forum staan wij ook voor inhoudelijke en respectvolle omgang. In 1 minuut bent u aangemeld!

Geldmarktfondsen/etf's ?

Deel kennis en vragen over ETF's, trackers en fondsen. Degiro kernselectie, IWDA, S&P Vanguard 500, ETF S&P 500, etc.
Plaats reactie
Karine
Verkenner
Verkenner
Heeft bedankt: 1 maal
Is bedankt: 17 maal

Geldmarktfondsen/etf's ?

Bericht door Karine »

Ik zoek een oplossing om een bepaald bedrag voor een tijdje te parkeren(alternatief spaarrekening) en dacht eventueel aan een geldmarktfonds of etf.
Vb: Lyxor Smart Overnight Return UCITS
Is dit een waardig alternatief voor een spaarrekening of toch beter in kortlopende obligaties gaan momenteel waar ik dan denk aan bv Amundi ETF Govies 0-6 Months Euro Inv. Grade, iShares eb.rexx® Government Germany 0-1yr UCITS ETF.
X0f
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Heeft bedankt: 62 maal
Is bedankt: 260 maal

Re: Geldmarktfondsen/etf's ?

Bericht door X0f »

@Karine als je kraslotenman-taks moet afstaan lijkt het de moeite niet voor de korte termijn. Zou dus voor het geldmarkt fonds gaan als je er je voordeel mee kan doen t.o.v. een spaarrekening.

Is het deze: LU1190417599?
Het probleem vind ik altijd de spread bij het instappen. Je moet het altijd in kleine stapjes doen en met limieten want anders laat je daar al meteen rendement liggen.

Via revolut kan je daar ook voordelig in beleggen als je iets bent met de andere voordelen van hun betalende plannen....
Karine
Verkenner
Verkenner
Heeft bedankt: 1 maal
Is bedankt: 17 maal

Re: Geldmarktfondsen/etf's ?

Bericht door Karine »

X0f schreef: 07 nov 2025 19:10 @Karine als je kraslotenman-taks moet afstaan lijkt het de moeite niet voor de korte termijn. Zou dus voor het geldmarkt fonds gaan als je er je voordeel mee kan doen t.o.v. een spaarrekening.
Is het deze: LU1190417599?
Het probleem vind ik altijd de spread bij het instappen. Je moet het altijd in kleine stapjes doen en met limieten want anders laat je daar al meteen rendement liggen.
Via revolut kan je daar ook voordelig in beleggen als je iets bent met de andere voordelen van hun betalende plannen....
Het is de LU1190417599 ja, maar blijkbaar wordt bij de ene broker dit wel afgehouden en dan bij de andere weer niet.

P.S: zalige uitdrukking wel, "de kraslotenman".
Plaats reactie
HTML Button Generator