Abramis schreef: ↑06 aug 2024 02:00
Om alle Euronext-aandelen van DeGiro over te brengen naar Re=Bel wacht ik de eerstvolgende "opvallend goede dag" af om te verkopen en de cash over te schrijven van Flatex naar Belfius. De eerstvolgende "barslechte dag" hoop ik dan te kunnen gebruiken om de verkochte posities aan lagere koersen terug op te snorren via het Re=Bel-platform.
Ben al benieuwd hoe vlot (of juist niet) dat plan in de praktijk zal kunnen gebracht worden. Ik vermoed dat het voor sommige posities wel, en voor andere niet zal lukken. Streefdoel is dat het in zijn geheel minstens een nuloperatie is waarbij de transactiekosten geneutraliseerd worden door het verschil in Verkoop- en Aankoop-koers. Dat moet haalbaar zijn. Hoop ik. Only one way to find out.
Never waste a good crisis.
Vorige week - conform plan hierboven - het gros van de Euronext-aandelen buitengekegeld bij DeGiro.
Inmiddels zijn die verkochte aandelen - op een kleiner pakketje Colruyt na - al allemaal teruggekocht via Re=Bel.
Waar zo'n verhuis van posities normaal gezien met een kostprijs per lijn komt, heeft deze verhuispartij nu gewoon kortingen opgebracht. Bij het terugkopen bij Re=Bel betaalde ik uiteindelijk een 500 euro (alle kosten inbegrepen) minder dan het bedrag waarvoor ik ze bij DeGiro verkocht. Met dank aan "den Donald".
En zo is er welhaast altijd een zonnig randje aan een donderwolk.

Posities: MAIN-DIS-AGS-ABI-LOTB-UCB-DIET-AED-KBC-KBCA-GBL-UL-COLR-ACKB-BREB-CMBT-COFB-KIN-SOF-CPI-CCJ-SAND-BEKB-XFAB-UMI-BAR-VAN-ASCE-NEM-TINC-AMG-SOLB-WEHB-AG-PROX-MEL-GIMV-ING-BPOST-EVS-SYENS-VW3