Sluit aan bij hét beursforum van de Benelux!

Minder advertenties, abonneer gratis op favoriete onderwerpen, chat mee, stel vragen en deel kennis. Naast unieke functies op het forum staan wij ook voor inhoudelijke en respectvolle omgang. In 1 minuut bent u aangemeld!

Equinox Gold Corp (EQX)

Informatie en analyses over uw favoriete aandeel zoals: Tesla, Apple, Microsoft, Amazon, NVIDIA, Alibaba, META, Alphabet, Tencent, Nike en Disney
KAATSCLUB
Ervaren poster
Ervaren poster
Heeft bedankt: 617 maal
Is bedankt: 828 maal

Re: Equinox Gold Corp (EQX)

Bericht door KAATSCLUB »

Vandaag een +6% ...Waar dit gaat eindigen weet ik niet :think:
Slotkoers 17,74 Cad.
ObjectChart1.gif
Analisten van National Bank Financial zijn nog steeds van mening dat "de aanhoudende wereldwijde handelsoorlog en de onzekerheid op de markt een positief vooruitzicht voor de prijzen en waarderingen van edelmetalen blijven ondersteunen."
In een rapport dat woensdag werd gepubliceerd, heeft de groep haar ramingen voor bedrijven in het universum waarin zij actief zijn bijgewerkt om herzieningen van de grondstoffenprijzen te weerspiegelen, wat heeft geleid tot hogere koersdoelen voor aandelen.

Analisten beschouwen Equinox Gold als een van de bedrijven die momenteel "het best gepositioneerd" zijn in de aanloop naar het winstseizoen.

Ze beoordelen Equinox Gold Corp. als "outperformer" met een koersdoel van $ 23, een stijging ten opzichte van $ 19. Gemiddeld: $ 18,15.
U kunt zich hier registreren en daarna de bijlage zien.
ancaoli
Forumveteraan
Forumveteraan
Heeft bedankt: 1287 maal
Is bedankt: 663 maal

Bericht door ancaoli »

Ik denk dat ik hier toch deels winst ga nemen voor de volgende Q resultaten begin november. Koers loopt toch wel heel sterk op
KAATSCLUB
Ervaren poster
Ervaren poster

Bericht door KAATSCLUB »

ancaoli schreef: 15 okt 2025 22:52 Ik denk dat ik hier toch deels winst ga nemen voor de volgende Q resultaten begin november. Koers loopt toch wel heel sterk op
Tja de 3 kw cijfers gaan wel echt heeeeeeeeel goed moeten zijn om deze stijging te rechtvaardigen ....nog effe tijd om na te denken :think:
KAATSCLUB
Ervaren poster
Ervaren poster

Bericht door KAATSCLUB »

Gisteren een algemene verkoopgolf voor alle mijnbouw aandelen en dus ook Equinox Gold werd flink verkocht :down: , slotkoers op 16,86 een -6% , goud viel van zijn hoogste koers ooit op 4379 usd terug naar 4249 usd en dus duwden beleggers massaal op de verkoop knop bij de delvers...er werd dus stevig winst genomen na de sterke stijging van de laatste 2 maanden.
Eerste steun op 15,73Cad ...hopelijk houden we dat. :think:
ObjectChart1.gif
U kunt zich hier registreren en daarna de bijlage zien.
KAATSCLUB
Ervaren poster
Ervaren poster

Bericht door KAATSCLUB »

KAATSCLUB schreef: 15 okt 2025 23:09
ancaoli schreef: 15 okt 2025 22:52 Ik denk dat ik hier toch deels winst ga nemen voor de volgende Q resultaten begin november. Koers loopt toch wel heel sterk op
Tja de 3 kw cijfers gaan wel echt heeeeeeeeel goed moeten zijn om deze stijging te rechtvaardigen ....nog effe tijd om na te denken :think:
Dan toch gisteren de knoop doorgehakt en de helft van mijn positie verkocht aan 15,61 Cad een mooie 53%+ na omzetting in euro...had beter de dag voordien verkocht , maar ja dat weet je pas achteraf natuurlijk.
De andere helft blijft sowieso in port :!:
ancaoli
Forumveteraan
Forumveteraan

Bericht door ancaoli »

Tja, plan was om volledig of deels uit te stappen voor de resultaten maar na daling van laatste dagen is goesting daarvoor over. Ik denk dat ik het risico ga nemen volledig geïnvesteerd te wachten op de resultaten…
ancaoli
Forumveteraan
Forumveteraan

Bericht door ancaoli »

Stevige resultaten! Misschien toch nog goed dat ik niet verkocht heb. Premarket lijkt mooi maar zelfs met mooie resultaten kan het nog verkeerd uitpakken met de koers. We zien wel
ancaoli
Forumveteraan
Forumveteraan

Bericht door ancaoli »

Equinox Gold Delivers Record Q3 Production and Revenue

Newsfile
Thu, November 6, 2025 at 12:17 AM GMT+1 27 min read
Canadian Gold Production Increasing, Setting the Stage for a Strong 2025 Finish and Momentum into 2026

Vancouver, British Columbia--(Newsfile Corp. - November 5, 2025) - Equinox Gold Corp. (TSX: EQX) (NYSE American: EQX) ("Equinox Gold" or the "Company") is pleased to announce its Q3 2025 financial and operating results. The Company's unaudited condensed consolidated interim financial statements ("Financial Statements") and related management's discussion and analysis ("MD&A") are available for download on the Company's profile on SEDAR+ at www.sedarplus.ca, on EDGAR at www.sec.gov/edgar and on the Company's website at www.equinoxgold.com. All financial figures are in US dollars, unless otherwise indicated.

Darren Hall, CEO of Equinox Gold, commented: "Equinox Gold delivered another solid quarter with record production of 236,382 ounces and all-in sustaining costs of $1,833 per oz. With Greenstone continuing to improve, Valentine ramping up well, and Nicaragua and Brazil reliably contributing to production and cash flow, we expect a strong finish to the year. The Company remains on track to deliver the mid-point of our 2025 consolidated production guidance, after the divestment of our Nevada assets, and before considering any production from Valentine.

"At Greenstone, operational performance advanced significantly during the quarter. In Q3, mining rates exceeded 185,000 tonnes per day, a 10% increase over Q2 and a 21% increase over Q1. Importantly, mill grades improved 13% in Q3 to 1.05 grams per tonne ("g/t") gold. This positive momentum has continued into Q4 with October mining rates exceeding 205,000 tonnes per day and mill grades improving to 1.34 g/t. The improvements underscore our confidence that Greenstone will deliver a strong Q4 and continue that momentum into 2026.

"At Valentine, commissioning continues ahead of expectations. From first ore on August 27 through to the end of October, the plant averaged 4,992 tonnes per day, or 73% of nameplate capacity. For October, the plant averaged 91% of nameplate and recoveries exceeded 93%, positioning the team well to deliver into the higher end of our Q4 Valentine production range of 15,000 to 30,000 ounces. With the ramp-up firmly on track, I anticipate Valentine will reach nameplate capacity by Q2 2026.

"During the quarter, we strengthened our balance sheet by reducing debt by $139 million and, subsequent to quarter-end, added $88 million in cash from the sale of our Nevada assets. These actions enhance financial flexibility and reinforce our commitment to balance sheet strength, portfolio optimization, and disciplined capital allocation.
"With Greenstone and Valentine ramping up, the Company is entering 2026 with growing Canadian production, improving cash flow, and a clear strategy to maximize per-share value through operational excellence, capital discipline, and continued debt reduction."
ancaoli
Forumveteraan
Forumveteraan

Bericht door ancaoli »

Nu +9% pre-market
ancaoli
Forumveteraan
Forumveteraan