✅ Sluit aan bij hét beursforum van de Benelux!
Minder advertenties, abonneer gratis op favoriete onderwerpen, chat mee, stel vragen en deel kennis. Naast unieke functies op het forum staan wij ook voor inhoudelijke en respectvolle omgang. In 1 minuut bent u aangemeld!
Welke termijn vandaag voor obligaties ?
- Karine
- Verkenner

- Heeft bedankt: 1 maal
- Is bedankt: 17 maal
Welke termijn vandaag voor obligaties ?
Wat is vandaag de dag een goede termijn(looptijd) voor obligaties ?
Ik heb eventueel interesse in een Franse staatsobligatie looptijd 2033 met een netto rendement van 3,4%.
Ik heb eventueel interesse in een Franse staatsobligatie looptijd 2033 met een netto rendement van 3,4%.
-
Hsam
- Verkenner

- Heeft bedankt: 11 maal
- Is bedankt: 12 maal
Re: Welke termijn vandaag voor obligaties ?
Voor mij een beetje afhankelijk hoe de rest van je obligatieportfolio eruitziet en wanneer je over cash wil beschikken.
Ik laat elk jaar ongeveer 15% van mijn obli’s aflopen. Voorlopig zit ik tot 2032.
Van mij zou hij erin mogen, max 10% van het obligatiegedeelte van portfolio
- Shadow
- Forumveteraan

- Heeft bedankt: 1062 maal
- Is bedankt: 1621 maal
Voorlopig wacht ik nog even af met vol in obligaties te gaan tot een nieuwe schuldencrisis. Dichtbij beloven de begrotingsonderhandelingen van België en Frankrijk alvast niet veel goeds. Duitsland lost de schuldenrem en de zoveelste shutdown in de VS wijst op een structureel probleem.
Mijn gewenst netto-rendement ligt op 3% en de maximale termijn op 5 à 6 jaar. Verder zou ik zeker niet gaan met bovenstaande schuldenproblematiek. Dan hou ik liever wat cash vrij om kwaliteitsaandelen op te pikken bij correcties zoals dit voorjaar.
Mijn gewenst netto-rendement ligt op 3% en de maximale termijn op 5 à 6 jaar. Verder zou ik zeker niet gaan met bovenstaande schuldenproblematiek. Dan hou ik liever wat cash vrij om kwaliteitsaandelen op te pikken bij correcties zoals dit voorjaar.
Never underestimate stupidity of man
- Karine
- Verkenner

- Heeft bedankt: 1 maal
- Is bedankt: 17 maal
Misschien geen slecht idee om toch even aan de zijlijn te blijven in plaatst van voor 8 a 10 jarige obligaties te gaan.
3% op 5 a 6 jaar lijkt me moeilijk te vinden op deze moment.
Inspelen op dalingen zoals Michael Burry doet kan je ook wel eens duur komen te staan.
Inspelen op dalingen zoals Michael Burry doet kan je ook wel eens duur komen te staan.
-
Hsam
- Verkenner

- Heeft bedankt: 11 maal
- Is bedankt: 12 maal
Dag Karine, blijkbaar iets mis bij het verzenden van berichten…. lijkt me ok hoorKarine schreef: ↑16 nov 2025 20:01 Misschien geen slecht idee om toch even aan de zijlijn te blijven in plaatst van voor 8 a 10 jarige obligaties te gaan.
-
-
Laatste reacties
-
-
- Ga naar laatste bericht Politiek (internationaal)
- Ga naar laatste bericht België
- Ga naar laatste bericht Opsporing verzocht
- Ga naar laatste bericht Lockheed Martin (LMT)
- Ga naar laatste bericht Allerlei (financiële) info
- Ga naar laatste bericht Andere Sporten
- Ga naar laatste bericht Beleggen in de wapenindustrie
- Ga naar laatste bericht Beleggen in de automobielindustrie
- Ga naar laatste bericht Beleggen in kunstmatige intelligentie / artific...
- Ga naar laatste bericht Etf acc India