Word lid van het beste beursforum van de Benelux!

Minder advertenties (geen advertenties bij genoeg activiteit), abonneren op favoriete onderwerpen, toegang tot de chatbox, vragen stellen en kennis delen.

Waarom het beste beursforum van de Benelux? Naast de uitgebreide functies staan wij ook voor inhoudelijke en fatsoenlijke omgang met elkaar.

Binnen 1 minuut kunt u zich aanmelden.

Barco (BAR)

Informatie en analyses over uw favoriete aandeel zoals: Ageas, Argenx, Umicore, Colruyt, Exmar, Barco, Proximus, Xfab, Cofinimmo, Agfa en Melexis
charel01
Forumveteraan
Forumveteraan
Heeft bedankt: 11723 maal
Is bedankt: 10051 maal

Re: Barco (BAR)

Bericht door charel01 »

Kepler Cheuvreux heeft donderdag het koersdoel voor Barco verhoogd van 11,50 naar 12,75 euro, maar met een onveranderd Houden advies.
Kepler Cheuvreux heeft het koersdoel voor Barco verhoogd van 11,50 naar 12,75 euro, maar handhaaft het advies Houden. Barco rapporteerde beter dan verwachte resultaten over het afgelopen jaar, geholpen door een meerwaarde op een sale and leaseback-transactie. De orderontvangst in het vierde kwartaal in de divisie Enterprise was echter "mat". Kepler Cheuvreux verhoogde de taxaties voor de aangepaste EBITDA in 2025 en 2026 met 15 en 7 procent. Het koersdoel van 12,75 euro is het gemiddelde van een waardering ex- en inclusief Clickshare. Met een koerspotentieel van 8 procent is de verhouding tussen risico en rendement in balans, en dus is een Houden advies op zijn plek. De analisten van Kepler Cheuvreux voegden eraan toe dat om positiever te worden over het aandeel, er meer duidelijkheid zou moeten komen over de toekomstige omzet van Clickshare. "Voor nu blijven we aan de zijlijn."
Ik leef als een kieken zonder kop en gedraag me soms zo. :oops:
Famknock
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Heeft bedankt: 187 maal
Is bedankt: 340 maal

Bericht door Famknock »

charel01 schreef: 13 feb 2025 16:57 Kepler Cheuvreux heeft donderdag het koersdoel voor Barco verhoogd van 11,50 naar 12,75 euro, maar met een onveranderd Houden advies.
Kepler Cheuvreux heeft het koersdoel voor Barco verhoogd van 11,50 naar 12,75 euro, maar handhaaft het advies Houden. Barco rapporteerde beter dan verwachte resultaten over het afgelopen jaar, geholpen door een meerwaarde op een sale and leaseback-transactie. De orderontvangst in het vierde kwartaal in de divisie Enterprise was echter "mat". Kepler Cheuvreux verhoogde de taxaties voor de aangepaste EBITDA in 2025 en 2026 met 15 en 7 procent. Het koersdoel van 12,75 euro is het gemiddelde van een waardering ex- en inclusief Clickshare. Met een koerspotentieel van 8 procent is de verhouding tussen risico en rendement in balans, en dus is een Houden advies op zijn plek. De analisten van Kepler Cheuvreux voegden eraan toe dat om positiever te worden over het aandeel, er meer duidelijkheid zou moeten komen over de toekomstige omzet van Clickshare. "Voor nu blijven we aan de zijlijn."
En twee dagen geleden, bij de resultaten, zeiden ze nog dit:
charel01 schreef: 11 feb 2025 09:21 Kepler rekent op positieve koersreactie bij Barco
11-feb-2025
Het rapport van Kepler Cheuvreux over Barco bevat de volgende belangrijke punten:

Omzet en orders: De omzet van Barco in het vierde kwartaal was conform de verwachtingen, terwijl de orders de verwachtingen overtroffen.
Orderinstroom: De orderinstroom werd positief beïnvloed door het contract met Cineworld, maar de orderinstroom in Enterprise was zwak.
Vrije kasstroom: De vrije kasstroom was met 110 miljoen euro aanzienlijk hoger dan verwacht, wat ruimte bood voor een aandeleninkoop van 60 miljoen euro.
Dividend: Samen met het dividend van 0,51 euro per aandeel levert dit een rendement van 12 procent op.
Ramingen: Kepler verwacht geen grote veranderingen in de ramingen voor 2025 en 2026.
Koersreactie: De solide marge in combinatie met de aandeleninkoop zorgen voor een positieve koersreactie.
Advies: Kepler Cheuvreux heeft een Houden advies op het aandeel met een koersdoel van 11,50 euro.

Kortom, Barco heeft een goed vierde kwartaal achter de rug met een sterke vrije kasstroom en een positieve koersreactie tot gevolg. Kepler Cheuvreux ziet echter geen aanleiding voor grote veranderingen in de ramingen en hanteert een Houden advies.
Eerst 11,5 en dan 12,75 op 2 dagen. Dit lijkt mij dan een mooi voorbeeld van een advies geven zonder rekening te houden met de feitelijke resultaten maar gewoon achter de koers aanlopen?
KAATSCLUB
Ervaren poster
Ervaren poster
Heeft bedankt: 431 maal
Is bedankt: 666 maal

Bericht door KAATSCLUB »

KAATSCLUB schreef: 17 jan 2025 09:06 Allez vooruit, nog maar eens een gokje geriskeerd met Barco..in bij beursopening aan koers 9,43 :think:
Hopelijk pakt het nu beter uit dan bij mijn vorige instap want uit met klein verlies.
Deze morgen mijn winst gepakt en verkocht aan koers 11,94 , winst 27%.
PatrickL
Verkenner
Verkenner
Heeft bedankt: 34 maal
Is bedankt: 10 maal

Bericht door PatrickL »

KAATSCLUB schreef: 14 feb 2025 12:47
KAATSCLUB schreef: 17 jan 2025 09:06 Allez vooruit, nog maar eens een gokje geriskeerd met Barco..in bij beursopening aan koers 9,43 :think:
Hopelijk pakt het nu beter uit dan bij mijn vorige instap want uit met klein verlies.
Van winst nemen wordt je nooit armer.
Wimpie85
Ervaren poster
Ervaren poster
Heeft bedankt: 1603 maal
Is bedankt: 372 maal

Bericht door Wimpie85 »

PatrickL schreef: 15 feb 2025 09:20
Binnenkort wel als ze de meerwaardebelasting invoeren. :) :?
KAATSCLUB
Ervaren poster
Ervaren poster
Heeft bedankt: 431 maal
Is bedankt: 666 maal

Bericht door KAATSCLUB »

Wimpie85 schreef: 15 feb 2025 13:13

Binnenkort wel als ze de meerwaardebelasting invoeren. :) :?
Ik pas daar een mouw aan en zodoende zo goed als geen meerwaardebelasting :)
Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Heeft bedankt: 44 maal
Is bedankt: 16 maal

Bericht door Bjorn »

Klopt, en vandaag alweer 4,3% in het rood.

Vorige week ook een deel winst genomen op 12,05.
lucien57
Verkenner
Verkenner
Heeft bedankt: 7 maal
Is bedankt: 15 maal

Bericht door lucien57 »

Vandaag al terug op de koers van vrijdag!
Ik was ook meer dan positief na zulke cijfers.
Ik verwachtte een herstel, want veel te sterk gedaald, maar dit.....!
Dus ja de opwaartse trend zal snel gebeuren.
Met een dividend van 0.5 moeten ze bij Barco ook wel gerust zijn voor wat de toekomst brengt.
En met meer dan 20% Barco in port, zijn mijn zware verliezen van begin dit jaar, flink geslonken.
Beleggen is een lange termijn belegging, maar het mag ook snel gaan.
Famknock
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Heeft bedankt: 187 maal
Is bedankt: 340 maal

Bericht door Famknock »

Barco announces start of Share Buyback Program

Kortrijk, Belgium, 5 March 2025, 6:00 pm – Today Barco (Euronext: BAR; Reuters: BARBt.BR; Bloomberg: BAR BB) announces that, based on the shareholder authorization granted by the Extraordinary General Meeting of 25 April 2024, the company will launch a share buyback program.

The company currently owns approximately 4.64% of its shares.

The share buyback program will start on March 10th, 2025, and will end latest on February 10th, 2026. Barco has mandated an independent broker to execute the program on its behalf with the intention to purchase a maximum of EUR 60 million of shares of Barco N.V.

During the course of the program, the company will inform the market about the purchased shares at regular intervals and in accordance with the applicable regulations.

In het Nederlands:
Barco kondigt start van aandeleninkoopprogramma aan

Kortrijk, België, 5 maart 2025, 18.00 uur – Barco (Euronext: BAR; Reuters: BARBt.BR; Bloomberg: BAR BB) maakt vandaag bekend dat het bedrijf, op basis van de aandeelhoudersmachtiging verleend door de Buitengewone Algemene Vergadering van 25 april 2024, een aandeleninkoopprogramma zal lanceren.

Het bedrijf bezit momenteel ongeveer 4,64% van de aandelen.

Het aandeleninkoopprogramma start op 10 maart, 2025, en eindigt op 10 februari, 2026. Barco heeft een onafhankelijke broker gemandateerd om het programma namens haar uit te voeren met de bedoeling om maximaal EUR 60 miljoen aan aandelen van Barco NV te kopen.

Gedurende de looptijd van het programma zal het bedrijf de markt op regelmatige tijdstippen en conform de geldende regelgeving informeren over de gekochte aandelen.

Bron: https://www.barco.com/fr/about/press-re ... ck-program
NewB76
Forumveteraan
Forumveteraan
Heeft bedankt: 3354 maal
Is bedankt: 2707 maal

Bericht door NewB76 »

Eventjes snel berekenen :
Voor 60 milj euro aandelen inkopen , dus ongeveer een dikke 5 milj aandelen in 11 maanden.( of minder als de koers hierop stijgt )
Ongeveer 230 handelsdagen
Dus plus minus 20 K per handelsdag
Uiteindelijk resultaat Barco zal ongeveer 8 % van zichzelf bezitten op 10 februari 2026 .
Plaats reactie
HTML Button Generator