📈 Welkom op Beursforum.be, registreer
in 1 minuut, advertentievrij, beurs-chat, deel uw kennis, vragen en nieuws 📈

Euronav - EURN - BE0003816338

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses
Ginoke
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 apr 2022 14:21
Heeft bedankt: 16 maal
Is bedankt: 23 maal

Re: Euronav - EURN - BE0003816338

Bericht door Ginoke »

Leefloon schreef: 05 aug 2022 06:49
Ginoke schreef: 04 aug 2022 21:39Waarom zegt u dat ik 'de koers overweeg op te drijven'? Op wat baseert u zich?

En hoe zou ik dat in mijn eentje kunnen doen?

Gaan we hier ook al beginnen zoals bij Beursig, en ondermaats beginnen doen?

Lees enkel wat ik schrijf, aub, niet wat u erbij denkt; want "wie denkt, kan verkeerd denken!". Dank! :-)
Ik baseer mij op jouzelf. het laatste wat je schreef ging over het opdrijven van de koers en dat laatste ging je doen.

Jouw probleem. Ik nam dat al niet te serieus en ging verder maar in op het "nu verkopen", maar dat ontging je kennelijk.

Ook jouw ondermaatse Beursig is mijn probleem niet; ik ben daar niet eens begonnen.

verkeerd geraden. Ik heb feilloos gelezen dat het laatste dat je schreef ging over opdrijvend kopen, en dat je dat laatste ging doen. Is dit weer een vorm van profileringsdrang, tegen Beursig en negerende dat ik inhoudelijk op het voorlaatste inging? Lees zelf je eigen bericht eens terug, niet al te serieus graag; je ging zelf het laatste doen. :oops:

Succes met dat Beursig en je oorlogen daar; terug naar Euronav...
Ik schreef (copy/paste):
"...of nu verkopen, nu de beide families massaal aandelen trachten in te slaan en de koers zo opdrijven."

Er staat dat DE FAMILIES (CMB en Frontline ! ! ! ) de koers opdrijven door elkaar te beconcurreren... DE FAMILIES. Niet IK!
Lezen wat er staat, aub. Nog een prettige dag! :-)
Frazier
Berichten: 390
Lid geworden op: 12 apr 2022 18:28
Heeft bedankt: 79 maal
Is bedankt: 181 maal

Re: Euronav - EURN - BE0003816338

Bericht door Frazier »

Wie bekend is met Euronav heeft dat zeker wel begrepen Ginoke ;)
Gebruikersavatar
Karl
Berichten: 1476
Lid geworden op: 23 nov 2021 08:53
Heeft bedankt: 235 maal
Is bedankt: 470 maal

Re: Euronav - EURN - BE0003816338

Bericht door Karl »

Kepler Cheuvreux herhaalt het koopadvies voor Euronav

vrijdag 5 augustus 2022 - 10:35u  - 

Kepler Cheuvreux verlaagt het koersdoel van Euronav naar € 15,40 van € 16,40. Het koopadvies van maandag 1 augustus 2022 wordt herhaald. Dit vorige advies heeft geresulteerd in een rendement van 6,02%.
Ginoke
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 apr 2022 14:21
Heeft bedankt: 16 maal
Is bedankt: 23 maal

Re: Euronav - EURN - BE0003816338

Bericht door Ginoke »

Ik ben benieuwd of ik deze week van mijn Euronavkes af geraak. Ik heb 4/5 te koop gesteld...
Ginoke
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 apr 2022 14:21
Heeft bedankt: 16 maal
Is bedankt: 23 maal

Re: Euronav - EURN - BE0003816338

Bericht door Ginoke »

4/5 van mijn positie verkocht aan 15,49 ;)
Gebruikersavatar
Beheerder
Site Admin
Berichten: 2415
Lid geworden op: 04 nov 2021 11:40
Heeft bedankt: 677 maal
Is bedankt: 1051 maal

Re: Euronav - EURN - BE0003816338

Bericht door Beheerder »

Ginoke
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 apr 2022 14:21
Heeft bedankt: 16 maal
Is bedankt: 23 maal

Re: Euronav - EURN - BE0003816338

Bericht door Ginoke »

De rest van mijn aandelen (1/5) staat nu ook te koop. Benieuwd...
Met een BEP van minder dan 9 euro kan dit wel tellen voor een paar duizend aandeeltjes.
Met dank aan de familie Saverys :D

[MODBREAK: Bericht deels verwijderd vanwege offtopic]
stefkamielkafkajr
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 jan 2022 13:24
Heeft bedankt: 14 maal
Is bedankt: 37 maal

Re: Euronav - EURN - BE0003816338

Bericht door stefkamielkafkajr »

Ginoke schreef: 18 aug 2022 10:58 De rest van mijn aandelen (1/5) staat nu ook te koop. Benieuwd...
Met een BEP van minder dan 9 euro kan dit wel tellen voor een paar duizend aandeeltjes.
Met dank aan de familie Saverys :D

[MODBREAK: Bericht deels verwijderd vanwege offtopic]
Heb de mijne hier veel te vroeg verkocht waardoor ik hier Eem paar duizenden euro aan mijn neus heb laten voorbijgaan deze fout hoop,ik nu niet te maken bij exmar
Ginoke
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 apr 2022 14:21
Heeft bedankt: 16 maal
Is bedankt: 23 maal

Re: Euronav - EURN - BE0003816338

Bericht door Ginoke »

Halen we de 17 vandaag? :roll:
Gebruikersavatar
charel01
Berichten: 1816
Lid geworden op: 06 nov 2021 09:52
Heeft bedankt: 2925 maal
Is bedankt: 1792 maal

Re: Euronav - EURN - BE0003816338

Bericht door charel01 »

Grote vraag naar tankers stuwt Euronav naar hoogste peil in twaalf jaar
Sinds de Belgische tankerrederij Euronav op 4 augustus duidelijk verbeterde kwartaalcijfers publiceerde, ging het aandeel al 14 procent hoger. De klim is al sinds begin juli bezig en sterk vraaggedreven.

Op een neerwaartse markt wint Euronavvandaag 1,1 procent tot 16,53 euro. Dat is de hoogste koers sinds juni 2010. De stuwkracht komt vooral van de stijgende vrachttarieven voor VLCC’s, supertankers van 200.000 tot 320.000 ton waarvan Euronav er 40 uitbaat. Daar kan nog 20-tal bijkomen als de geplande fusie met de Noorse rederij Frontlinerond geraakt.

Volgens de dagelijkse nieuwsbrief van scheepsmakelaar en consultant Poten & Partners wordt voor een VLCC op de route tussen de Perzische Golf en het Verre Oosten 44.600 dollar per dag betaald. Eind mei was het VLCC-vrachttarief op die vaarroute nog negatief. Het kostte rederijen geld om een schip te laten varen.

Het Amerikaanse dataplatform Castor Analytics spreekt over de indrukwekkendste zomerrally ooit in de tankersector. De vrachttarieven begonnen begin juni te klimmen. Zowat 15 procent van de hogere tarieven is te danken aan lagere prijzen voor scheepsbrandstof.
Sterke vraag naar supertankers

De voornaamste motor is volgens Castor de sterke vraag naar tankercapaciteit. Het verscheepte olievolume is sinds midden juni met circa een kwart toegenomen. De export vanuit de Golf van Mexico is zelfs bijna verdubbeld. De hogere vraag komt van twee regio’s: Europa en China.

Door de forse daling van de aanvoer van Russische olie wegens de oorlog in Oekraïne en de westerse sancties, moeten Europese landen elders olie zoeken om hun noden af te dekken en hun wintervoorraden aan te vullen. Ze slaan onder meer extra Afrikaanse en Amerikaanse olie in. Volgens Castor werd nog nooit zoveel aardolie naar Europa vervoerd via VLCC’s. ‘Voor het eerst sinds de jaren 1990 is de Europese invoer weer een significant deel van de wereldwijde vraag naar VLCC’s.’

De sterkere Chinese vraag is niet aan de aantrekkende economie te danken - China kon in het tweede kwartaal maar nipt een krimp vermijden - maar uitsluitend aan voorraadopbouw.
Bron:"De Tijd"
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan het forum

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen bijlages zien, eigen onderwerpen starten en abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in