Sluit aan bij hét beursforum van de Benelux!

Minder advertenties, abonneer gratis op favoriete onderwerpen, chat mee, stel vragen en deel kennis. Naast unieke functies op het forum staan wij ook voor inhoudelijke en respectvolle omgang. In 1 minuut bent u aangemeld!

Kinepolis Groep (KIN)

Informatie en analyses over uw favoriete aandeel zoals: Ageas, Argenx, Umicore, Colruyt, Exmar, Barco, Proximus, Xfab, Cofinimmo, Agfa en Melexis
svendb
Verkenner
Verkenner
Is bedankt: 62 maal

Re: Kinepolis Groep (KIN)

Bericht door svendb »

Berenberg heeft haar koersdoel voor Kinepolis vandaag verhoogd van 51.00 euro naar 54.00 euro met onveranderde koopaanbeveling
svendb
Verkenner
Verkenner

Bericht door svendb »

Voorspellingen van de verwachte opbrengsten in het openingsweekend van de resterende blockbusters dit jaar in de VS volgens Box Office Theory:

Wicked: For Good: 182 miljoen

Zootopia 2: 111 miljoen

Five Nights at Freddy's: 54 miljoen

Avatar: Fire and Ash: 110 miljoen
svendb
Verkenner
Verkenner

Bericht door svendb »

Ticketverkoop in Frankrijk daalde voor de maand oktober met 16.3% tegenover oktober vorig jaar volgens 'Screendaily'

November 2024 tot oktober 2025= 8.8% lager tegenover november 2023 tot oktober 2024

Denk dat er in Frankrijk wel opwaarts potentieel is in 2026 met toch redelijk wat lokale grote films op het menu, alsook met een Super Mario en Dune die het in Frankrijk traditioneel zeer goed doen
svendb
Verkenner
Verkenner

Bericht door svendb »

Verwachte opbrengsten van de blockbusters in hun openingsweekend in Amerika volgens Box Office Pro (november-december)

Wicked: For Good: 155-180 miljoen

Zootopia 2: 160-190 miljoen (5 dagen Thanksgiving)

Enkele andere films

Five Nights at Freddy's: 35-65 miljoen

Spongebod: 25-35 miljoen

The Housemaid: 25-35 miljoen
NewB76
Forumveteraan
Forumveteraan
Heeft bedankt: 4949 maal
Is bedankt: 4393 maal

Bericht door NewB76 »

Uit CNN
Lionsgate Films’ “Now You See Me: Now You Don’t” stole the show at the domestic box office this weekend.
The third installment of the “Now You See Me” franchise earned $21.3 million.
The first “Now You See Me” opened in 2013 to more than $29 million, according to Box Office Mojo, and “Now You See Me 2” opened to $22 million in 201

“’Now You See Me: Now You Don’t’ and ‘The Running Man’ opening on the same weekend was perfect timing, because they’ll play into Thanksgiving,” said Paul Dergarabedian, head of marketplace trends at Comscore. “Certainly, this was a great warm-up for what’s going to be a much-needed boost for the box office.”

Box office analyst David A. Gross, who runs the FranchiseRe movie consulting firm, wrote that “The Running Man’s” opening was above average for a King movie. According to FranchiseRe data, the last 18 King adaptations opened to $14.6 million on average domestically.

https://edition.cnn.com/2025/11/16/busi ... box-office

Nu Kinepolis meer in de USA actief is , kan dit belangrijk worden .
megab
Ervaren poster
Ervaren poster
Heeft bedankt: 220 maal
Is bedankt: 398 maal

Bericht door megab »

En morgen de avant-première van Wicked 2. Is alvast uitverkocht in bijna alle zalen! :up:
DD invest
Verkenner
Verkenner
Heeft bedankt: 42 maal
Is bedankt: 13 maal

Bericht door DD invest »

Finale van verraders was ook succes in Kinepolis, verbaasd me dat men dit in cine wil zien.
svendb
Verkenner
Verkenner

Bericht door svendb »

Denk dat het een goede zaak is dat Kinepolis een tamelijk grote overname in de VS heeft gedaan...blockbusters die het in Europa minder deden, deden het daar zeer behoorlijk (Spinners, Superman, Fantastic Four)...denk dat cinemabezoek in de VS ook echt wel in de cultuur zit ingebakken ginder

Wicked kan komende week echt wel zeer sterk openen....heb gelezen dat er voorspellingen tot 190 miljoen zijn in de VS wat veel beter is dan Wicked vorig jaar

Ook de eerste reacties op Zootopia 2 waren zeer goed...Avatar zal toch richting 1.5-2 miljard opbrengsten WW liggen, wat ongeveer 1 miljard meer is dan Mufasa dezelfde tijd vorig jaar

Het feit dat tv programma's zoals Familie, de Verraders, Milo volle zalen trekken in de cinema is toch een bewijs dat cinema allesbehalve dood is...men kan deze programma's gewoon gratis op tv thuis zien...toch spenderen duizenden mensen van 20 euro aan een ticket om dit in de cinema te zien

Zou er niet van verschieten mocht Kinepolis dit jaar een recordomzet draaien...zeg niet dat dit zo zal zijn, maar met wat er zit aan te komen en het feit dat de eerste 9 maanden beter waren dan vorig jaar zit de kans er wel in...en als het dit jaar niet is, dan zeker volgend jaar...dan zijn de releases en blockbusters nog een stuk beter en uitgebreider
NewB76
Forumveteraan
Forumveteraan
Heeft bedankt: 4949 maal
Is bedankt: 4393 maal

Bericht door NewB76 »

Inderdaad de filmmarkten in Europa en de USA zijn verschillend.
Eventje gekeken naar Box Office France en de topfilms in Frankrijk na 15 oktober zijn vier Franse films .
Chien51, Kaamelott II , La femme la plus riche du monde en T'as pas changé.
En ook de bezoekcijfers .
svendb
Verkenner
Verkenner

Bericht door svendb »

Lokale films zijn ik Frankrijk zeer belangrijk (chauvinisme)....normaal zit het voor volgend jaar wel goed met de Franse productie

Had dacht ik ergens gelezen dat door de laatste overname Amerika nu de belangrijkste markt is voor Kinepolis qua omzet en marges

Ben zelf all-in ingestapt op 29.5 (ongeveer de waarde van hun vastgoed alleen al)...snap nog steeds niet waarom de koers zo hard gedaald is...in 2023 recordcijfers, 2024 beste tweede jaarhelft ooit en dit met een zeer beperkt filmaanbod.. dit jaar zijn de eerste 9 maanden beter ivm eerste 9 maanden vorig jaar....denk dat veel bedrijven meteen zouden tekenen voor deze cijfers
Denk dat het voornamelijk te maken heeft met het negatieve sentiment dat rond cinema hangt..dat er veel minder bezoekers zijn ivm de topjaren 2018-2019 klopt zeker, maar men vergeet dat er in de jaren na Corona veel minder films zijn verschenen dan voordien en toch draait men recordomzetten bij kinepolis...als er meer films en meer topfilms verschijnen komende jaren zie ik Kinepolis jaar in jaar uit echt wel records breken qua omzet en winst
Plaats reactie
HTML Button Generator