✅ Geen reclame? Wel: extra functies zoals favoriete onderwerpen en chatbox volgen + bijlagen zien? ✅
Registreer binnen 1 minuut
Ageas - AGS - BE0974264930
- kierkegaard
- Beginnende poster
- Heeft bedankt: 10 maal
- Is bedankt: 27 maal
Re: Ageas - AGS - BE0974264930
Ik volg de opmerkingen hierboven niet zo goed.
Alle volumes zijn perfect raadpleegbaar op euronext. En ja, sinds vorige week donderdag zien we effectief uitzonderlijk hoge volumes. Dat er dan grote pakketten wisselen in slotveiling, is niet abnormaal.
Alle volumes zijn perfect raadpleegbaar op euronext. En ja, sinds vorige week donderdag zien we effectief uitzonderlijk hoge volumes. Dat er dan grote pakketten wisselen in slotveiling, is niet abnormaal.
-
- Regelmatige poster
- Heeft bedankt: 101 maal
- Is bedankt: 176 maal
viewtopic.php?p=30315#p30315kierkegaard schreef: ↑25 jan 2023 08:26 Ik volg de opmerkingen hierboven niet zo goed.
Gisteren hetzelfde, Euronext geeft een volume voor de dag aan maar alleen al het volume bij aanvang en slot van de handel waren bij elkaar opgeteld al meer dan het dagvolume.
- Starfish
- Beginnende poster
- Heeft bedankt: 20 maal
- Is bedankt: 52 maal
Een bod zal alleen slagen bij €60+ maar ik zie het niet snel gebeuren. De staat gaat dan ook nog dwars liggen bij een poging.
- charel01
- Forumveteraan
- Heeft bedankt: 4858 maal
- Is bedankt: 3140 maal
Overstromingen kosten verzekeraars ruim 2 miljard
Nu nagenoeg alle schadedossiers van de zware overstromingen van de zomer van 2021 afgehandeld zijn, dringen de Belgische verzekeraars aan op een nieuwe wet om de schade bij klimaatrampen te kunnen blijven vergoeden.
Dik anderhalf jaar nadat België werd getroffen door de zwaarste overstromingen in decennia hebben de verzekeraars het leeuwendeel van de schadedossiers afgehandeld. Bij 97 procent van de schadedossiers werd de schade volledig of voor 80 procent terugbetaald, bij de resterende 3 procent is er nog discussie over de volledige schade of zijn nog bijkomende expertises nodig.
©REUTERS
Pieter Suy
Vandaag om 09:57
Nu nagenoeg alle schadedossiers van de zware overstromingen van de zomer van 2021 afgehandeld zijn, dringen de Belgische verzekeraars aan op een nieuwe wet om de schade bij klimaatrampen te kunnen blijven vergoeden.
Dik anderhalf jaar nadat België werd getroffen door de zwaarste overstromingen in decennia hebben de verzekeraars het leeuwendeel van de schadedossiers afgehandeld. Bij 97 procent van de schadedossiers werd de schade volledig of voor 80 procent terugbetaald, bij de resterende 3 procent is er nog discussie over de volledige schade of zijn nog bijkomende expertises nodig.
sluitADVERTENTIE
In totaal keerden de verzekeraars 2 miljard euro vergoedingen uit voor de zomerramp van 2021, maar de totale geschatte kostprijs loopt op tot 2,4 miljard euro. Van dat bedrag wordt op termijn 1,05 miljard euro terugbetaald door de regionale overheden. Kort na de overstromingen hadden de Belgische verzekeraars en de Waalse overheid een akkoord bereikt waarbij de verzekeraars een groter deel van de waterschade op zich namen dan wettelijk verplicht. De bedoeling is wel dat Wallonië dat bijkomende bedrag op termijn zou terugbetalen.
Sindsdien dringen de verzekeraars erop aan dat de wet op klimaatrampen dringend hervormd wordt. Schade die door natuurrampen aangericht wordt, valt sinds 2007 onder de brandverzekeringspolis. Daarbij werd ook afgesproken dat de regionale overheden zullen opdraaien voor alle schade boven een plafond van 320 miljoen euro. Maar de overstromingen van 2021 hebben aangetoond dat plafond ontoereikend was.
Omdat het risico op nieuwe rampen almaar groter door de klimaatverandering is het dan ook zaak om zo snel mogelijk een nieuwe wet uit te werken, zeggen de verzekeraars. Hoe langer de overheid daarmee talmt, hoe groter het risico dat bepaalde consumenten in de kou dreigen te zitten bij een nieuwe ramp, klinkt het.
'Het uitblijven van een duidelijke en uniforme regeling voor alle risico's in ons land maakt het voor de verzekeringssector vandaag onmogelijk om het risico op een doeltreffende wijze te verzekeren en te herverzekeren aan een correcte prijs', zegt Assuralia-voorzitster Hilde Vernaillen in een persbericht. 'Dit heeft potentieel belangrijke gevolgen voor consumenten en ondernemingen die moeilijker een gepaste verzekering zullen vinden.'
Bron:"De Tijd"
©REUTERS
Pieter Suy
Vandaag om 09:57
sluitADVERTENTIE
In totaal keerden de verzekeraars 2 miljard euro vergoedingen uit voor de zomerramp van 2021, maar de totale geschatte kostprijs loopt op tot 2,4 miljard euro. Van dat bedrag wordt op termijn 1,05 miljard euro terugbetaald door de regionale overheden. Kort na de overstromingen hadden de Belgische verzekeraars en de Waalse overheid een akkoord bereikt waarbij de verzekeraars een groter deel van de waterschade op zich namen dan wettelijk verplicht. De bedoeling is wel dat Wallonië dat bijkomende bedrag op termijn zou terugbetalen.
Sindsdien dringen de verzekeraars erop aan dat de wet op klimaatrampen dringend hervormd wordt. Schade die door natuurrampen aangericht wordt, valt sinds 2007 onder de brandverzekeringspolis. Daarbij werd ook afgesproken dat de regionale overheden zullen opdraaien voor alle schade boven een plafond van 320 miljoen euro. Maar de overstromingen van 2021 hebben aangetoond dat plafond ontoereikend was.
Omdat het risico op nieuwe rampen almaar groter door de klimaatverandering is het dan ook zaak om zo snel mogelijk een nieuwe wet uit te werken, zeggen de verzekeraars. Hoe langer de overheid daarmee talmt, hoe groter het risico dat bepaalde consumenten in de kou dreigen te zitten bij een nieuwe ramp, klinkt het.
'Het uitblijven van een duidelijke en uniforme regeling voor alle risico's in ons land maakt het voor de verzekeringssector vandaag onmogelijk om het risico op een doeltreffende wijze te verzekeren en te herverzekeren aan een correcte prijs', zegt Assuralia-voorzitster Hilde Vernaillen in een persbericht. 'Dit heeft potentieel belangrijke gevolgen voor consumenten en ondernemingen die moeilijker een gepaste verzekering zullen vinden.'
Bron:"De Tijd"
-
- Beginnende poster
- Heeft bedankt: 14 maal
- Is bedankt: 41 maal
Ik las hier al een aantal weken mee maar gisteren toch besloten ook aan te melden. Ook bekend met de beste Ageas analist Homer maar het andere forum is voor mij vervreemd in veel opzichten en bol het daar af.
Kaatsclub begrijp ik met zijn standpunt en voor mij is Ageas ook een belangrijke peiler in mijn portefeuille. Risico's zijn aan deze koers volgens mij beperkt en ondanks dat ik nog veel upside zie in de komende jaren is het mij vooral te doen om het dividend.
Kaatsclub begrijp ik met zijn standpunt en voor mij is Ageas ook een belangrijke peiler in mijn portefeuille. Risico's zijn aan deze koers volgens mij beperkt en ondanks dat ik nog veel upside zie in de komende jaren is het mij vooral te doen om het dividend.
-
- Beginnende poster
- Heeft bedankt: 14 maal
- Is bedankt: 41 maal
Op 1 februari 2023 hebben de analisten van Goldman Sachs hun beleggingsadvies voor Ageas (AGS; ISIN: BE0974264930) herhaald. Het advies van Goldman Sachs voor Ageas blijft "verkopen".
Het koersdoel wordt door de analisten verhoogd van 39,50 EUR naar 41,50 EUR.
Het koersdoel wordt door de analisten verhoogd van 39,50 EUR naar 41,50 EUR.
- Frazier
- Forumveteraan
- Heeft bedankt: 123 maal
- Is bedankt: 402 maal
Ageas zit tegen een diagonale weerstand zoals deze grafiek aangeeft, hierna doorstoten tot de horizontale weerstand (rode lijn)?
U kunt zich hier registreren en daarna de bijlage zien.
-
- Verkenner
- Heeft bedankt: 1 maal
- Is bedankt: 2 maal
Opmerkelijk is dat Blackrock hun positie versterkt hebben in Ageas en dat daarna weer over die fameuze Be Group wordt gesproken. Ik heb de indruk dat het management van Ageas dergelijke geruchten graag hoort. Dergelijke geruchten ondersteunen namelijk de koers.
- TimeIsMoney
- Regelmatige poster
- Heeft bedankt: 32 maal
- Is bedankt: 87 maal
Ja en nee, ik ben bang dat het niet van een overname gaat komen omdat de staat maar al te graag Ageas Belgisch wil houden.
-
-
Laatste reacties
-
-
- Ga naar laatste bericht Cryptovaluta nieuws
- Ga naar laatste bericht Deutsche Bank AG - DBK - Isin: DE0005140008
- Ga naar laatste bericht Pharming Group - PHARM - NL0010391025
- Ga naar laatste bericht Sofina - SOF- BE0003717312
- Ga naar laatste bericht Tyson Foods, Inc. - TSN - Isin US9024941034
- Ga naar laatste bericht Beleggen in banken
- Ga naar laatste bericht Petroleo Brasileiro SA-Petrobras - PBR - Isin U...
- Ga naar laatste bericht De Europese Centrale Bank
- Ga naar laatste bericht Beleggen in Azië
- Ga naar laatste bericht Danone - BN - Isin: FR0000120644