Word lid van het beste beursforum van de Benelux!

Minder advertenties (geen advertenties bij genoeg activiteit), abonneren op favoriete onderwerpen, toegang tot de chatbox, vragen stellen en kennis delen.

Waarom het beste beursforum van de Benelux? Naast de uitgebreide functies staan wij ook voor inhoudelijke en fatsoenlijke omgang met elkaar.

Binnen 1 minuut kunt u zich aanmelden.

Politiek (België)

Algemene en actuele financiële onderwerpen
Gebruikersavatar
sperweroog
Forumveteraan
Forumveteraan
Berichten: 1202
Lid geworden op: 28 dec 2021 18:19
Heeft bedankt: 4858 maal
Is bedankt: 831 maal

Re: Politiek (België)

Bericht door sperweroog »

Lieve16 schreef: 03 feb 2025 11:44
:clap: :clap: :clap:
As best as possible.

groeten,




Gebruikersavatar
charel01
Forumveteraan
Forumveteraan
Berichten: 8297
Lid geworden op: 06 nov 2021 09:52
Heeft bedankt: 11524 maal
Is bedankt: 9917 maal

Re: Politiek (België)

Bericht door charel01 »

“Ik vind de meerwaardebelasting immoreel en onethisch”: Jean-Marie Dedecker stapt (opnieuw) uit N-VA-fractie in Kamer
Kamerlid Jean-Marie Dedecker stapt opnieuw uit de N-VA-fractie in de Kamer. “Maar met onvrede met de nieuwe regering heeft het niets te maken”, zegt hij. “Dit was altijd al de afspraak. Zodra er een nieuwe regering was, zou ik opnieuw als onafhankelijke gaan zetelen. Ik sta op mijn vrijheid van meningsuiting.” Toch is er mogelijk een extra verklaring voor Dedeckers opvallende timing.
Vanaf deze week geen Jean-Marie Dedecker meer in de N-VA-fractie in de Kamer. De burgemeester van Middelkerke diende zondag zijn ontslag uit de fractie in. Dedecker zal opnieuw als onafhankelijke zetelen. Daardoor heeft N-VA nu nog maar drieëntwintig Kamerzetels en geen vierentwintig.

De timing is opvallend, omdat zondag het N-VA-congres het licht op groen zette voor de nieuwe regering-De Wever. Maar met onvrede met die regeringsvorming heeft het niets te maken, zo verzekert Dedecker aan de redactie van Het Laatste Nieuws. “Het heeft daar niks mee te maken. Bart De Wever had mij voor de verkiezingen gevraagd om als onafhankelijke de lijst te trekken in West-Vlaanderen. Er is toen een overeenkomst gemaakt dat ik bij de fractie zou blijven tot er een nieuwe regering zou zijn.”
Dankzij Dedecker kreeg N-VA enkele voordelen

Het is een publiek geheim dat Dedecker voor de verkiezingen aan een heropstart van zijn eigen Lijst Dedecker dacht, maar daar uiteindelijk van af zag. In ruil kreeg hij de toezegging dat hij zijn vrijheid zou terugkrijgen als onafhankelijk Kamerlid. Door zijn nieuwe status mag Dedecker iedere week een mondelinge vraag stellen tijdens het vragenuurtje, een recht dat hij moest delen met zijn N-VA-collega’s. Ook tussen 2019 en 2024 zetelde Dedecker trouwens al als onafhankelijke, hoewel hij verkozen was voor N-VA.
Bron;Dat hij na de verkiezingen in juni aanvankelijk toch als lid van de N-VA-fractie ging zetelen, had volgens Dedecker alles te maken met de regeling rond het aantal medewerkers en commissievoorzitters. “Het gewicht van een partij wordt berekend per acht Kamerleden”, zegt Dedecker. “Ik was bij N-VA de vierentwintigste zetel.” Daardoor had de partij dus onder andere recht op meer parlementaire medewerkers.
Meerwaardebelasting is “onethisch”

Dat die afspraak liep tot aan de vorming van een nieuwe regering is wel opvallend. Wellicht wilde N-VA haar electoraal gewicht in de formatie zo groot mogelijk houden. Zo greep De Wever eind vorig jaar heel even terug naar gesprekken met Open Vld in plaats van Vooruit, een regering die in de Kamer maar zesenzeventig van de honderdvijftig zetels telde. Met andere woorden: maar één zetel op overschot voor een meerderheid. Als Dedecker dus al vanaf het begin als onafhankelijke had gezeteld, zou die piste nooit realistisch zijn geweest.

“Ik zal deze week het regeerakkoord zeker goedkeuren”, zo zegt Dedecker nog. “De komende jaren zal ik ook veel meestemmen met N-VA, maar mijn vrije meningsuiting is mij heilig. Ik ben voor 80 procent akkoord met wat er in het regeerakkoord staat, maar de meerwaardebelasting zal ik bijvoorbeeld nooit goedkeuren. Ik ben daar als libertair faliekant tegen. Net zoals Theo Francken vind ik dit immoreel en onethisch.”
Bron:"HLN"
Ik leef als een kieken zonder kop en gedraag me soms zo. :oops:
Wally2025
Verkenner
Verkenner
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 dec 2024 10:07
Heeft bedankt: 67 maal
Is bedankt: 26 maal

Re: Politiek (België)

Bericht door Wally2025 »

Ik had het vroeger al eens gelezen (artikel De Standaard) , het huidige begrotingstekort werd vnl. gemaakt door de vennootschapsbelasting te verlagen. Infeite had de politiek nooit de ingrijpende pensioenhervorming en de meeerwaardetaks moeten invoeren. De Rovers hebben nooit iets anders gedaan dan zichzelf, hun partij en hun VOKA vriendjes proberen te bedienen en doen het nog steeds.

Uit de website ACV :

Pensioenhervorming: harmonisering ok, verlaging no way ...

De opeenvolgende supernota's van Bart De Wever waren al duidelijk: hoog bovenaan zijn prioriteitenlijstje staat een nieuwe pensioenhervorming. Met het vizier vooral op het pensioenstelsel van de ambtenaren.

De gemeenschappelijke noemer van de voorgestelde algemene maatregelen: een jaar langer werken én een verlaging van de laagste pensioenen. En de ingrepen bij de ambtenarenpensioenen zullen op termijn zorgen voor een derde lagere ambtenarenpensioenen.
De ambtenarenpensioenen en alle vormen van solidariteit worden duidelijk geviseerd. Voor de ambtenarenpensioenen lijkt impliciet de motivering te zijn dat het om hoge pensioenen zou gaan. Maar het echte probleem zijn de lage en ongelijke pensioenen van de werknemers. Om een leefbaar pensioen na te streven moet hun pensioen omhoog. En solidariteit moet worden versterkt in plaats van aan de kant geschoven.

Joris Lermytte is stafmedewerker pensioenen bij ACV Openbare Diensten. “We hebben nog altijd goede ambtenarenpensioenen. En de werknemerspensioenen van de contractuele medewerkers kregen dankzij de vakbonden een betere bescherming door het systeem van aanvullende pensioenen.”

“De Wever en co gaan ervan uit dat de pensioenen van ambtenaren hoge pensioenen zijn. Ze hebben inderdaad een berekeningswijze gebaseerd op 75 procent van de loonbasis, tegenover 60 procent bij een werknemer. Een tweede element is dat het maximumpensioen voor ambtenaren meestal hoger ligt. Maar de hogere pensioenen in de privésector hebben heel vaak een goed aanvullend pensioen. En de echte toppers bouwen dan nog eens een pensioenvermogen op via een vennootschap. Die komen meestal niet voor in de pensioenstatistieken.”

Appels met peren vergelijken

“Figuren als professor arbeidseconomie Stijn Baert leggen cijfers op tafel die moeten aantonen dat het gemiddelde pensioen van een ambtenaar dubbel zo hoog is als dat van een werknemer. Op zich kloppen die cijfers, alleen geven ze geen correct beeld. Want ze gaan over zuivere loopbanen en die gelden voor 62 procent van de werknemerspensioenen, maar slechts voor 39 procent van de ambtenarenpensioenen. Zo krijg je een vertekend beeld. En als je kijkt naar wat er netto overblijft, dan houdt zo’n stelling helemaal geen stand. Want dan is het verschil veel kleiner omdat hogere pensioenen meer worden belast. Fiscaal zijn er nog verschillen ten opzichte van de werknemerspensioenen. Heb je als werknemer een hoger loon, dan heb je meestal ook een hoger aanvullend pensioen met een veel lagere belastingdruk dan op de ambtenarenpensioenen. En persoonlijke bijdragen voor de opbouw van het aanvullend pensioen zijn onbeduidend, in tegenstelling tot wat Stijn Baert verkondigde.

De ambtenarenpopulatie is trouwens niet zomaar vergelijkbaar met die van de werknemers. Ambtenaren zijn gemiddeld hoger geschoold en hebben langere loopbanen. De effectieve uittredeleeftijd van ambtenaren ligt op ongeveer 63 jaar, net als in de andere stelsels. Daarenboven bestaat de loopbaan van ambtenaren slechts uit 16 procent verloven. Bij werknemers is dat 34 procent. En er is nog een belangrijk verschil: de genderkloof bij de overheid is veel kleiner.

Het verschil tussen gemiddelde werknemerspensioenen van mannen en vrouwen bedraagt maar liefst 25 procent, bij de ambtenaren is dat 3 procent.”

Zijn pensioenen eigenlijk wel zo hoog?

“Zeker niet vergeleken met andere Europese landen. De vraag of pensioenen te ‘hoog’ zijn, is enkel relevant in de context van de levensduurte: kan iemand rondkomen met zijn pensioen? Voor een gepensioneerde op leeftijd is één van de belangrijkste levenskosten de prijs van het woonzorgcentrum. Op 1 september 2024 bedroeg de gemiddelde dagprijs van een Vlaams woonzorgcentrum 2.245 euro per maand. De ‘gemiddelde’ ambtenaar kan dit met zijn nettopensioen van 2.254 euro nog net betalen, maar houdt niets over. Voor de ‘gemiddelde’ werknemer met een pensioen van 1.665,25 euro is een rusthuis onbetaalbaar. Maar zoals ik al zei, verbergen de gemiddeldes een gevarieerde realiteit van hoge en lage pensioenen. In beide stelsels is er een groep gepensioneerden die, wanneer ze niet over extra middelen beschikken zoals pensioensparen of de verkoop van een huis, in de armoede belanden. Voor één op vijf Vlaamse ouderen is dat al het geval, bij 75-plussers zelfs één op vier.”

Wat is dan het alternatief?

“We zijn absoluut niet tegen een harmonisering van het pensioenstelsel. Maar wat men als een harmonisering wil voorstellen, is vooral een verlaging van de pensioenen. En dat kan voor ons niet. Hoe je het draait of keert: het gaat om de financiering van ons hele stelsel. De keuze voor besparingen of extra inkomsten is een politieke keuze. Vergrijzingskosten kunnen ook opgevangen worden door stijgende welvaart (waarbij een stijging van het bbp leidt tot meer overheidsinkomsten), door nieuwe leningen en vooral door een rechtvaardige taxshift.

De taxshift van de regering Michel en de hervorming van de vennootschapsbelasting hebben de overheidsfinanciën enorm ondermijnd. Voor 2017 betaalden vennootschappen 33,99 procent belastingen, nu bedraagt die nog maar 25 procent (en 20 procent voor kleine vennootschappen). In 2023 leverde de vennootschapsbelasting 23,77 miljard euro op. Aan 33,99 procent zou dit zo’n 32 miljard opleveren, een verschil van bijna 9 miljard euro. Als we weten dat de pensioenkosten tussen 2022 en 2023 met 5,59 miljard euro stegen, dan stellen we vast dat het behoud van de vennootschapsbelasting van vóór 2017 de pensioenkosten ruimschoots zou gedekt hebben.”
Conditio Sine Qua Non

Professor Ria Janvier (UAntwerpen) vindt het in dit stadium (bij het verschijnen van dit nummer van NT was er nog altijd geen regering, red.) nog te vroeg om specifiek in te gaan op de plannen van formateur De Wever zoals geformuleerd in zijn zogenaamde ‘supernota’. In december wilde ze voor De Morgen er het volgende over kwijt: “Het is volkomen begrijpelijk dat ambtenaren zich bekocht voelen, aangezien ze ooit bewust hebben gekozen om voor de overheid te werken. Het uitgangspunt in de laatste supernota van formateur Bart De Wever is om de pensioensystemen van ambtenaren, zelfstandigen en werknemers meer op elkaar af te stemmen. Maar dat kan alleen als er voor ambtenaren ook een aanvullend pensioen wordt opgebouwd. Dat is echt een conditio sine qua non. Dat brengt kosten met zich mee: de overheid zal extra geld moeten uitgeven om die tweede pijler voor ambtenaren te financieren. Zo’n maatregel is dus geen besparing. Sterker nog, dat geld moet de overheid eerst zien te vinden.”
Gebruikersavatar
charel01
Forumveteraan
Forumveteraan
Berichten: 8297
Lid geworden op: 06 nov 2021 09:52
Heeft bedankt: 11524 maal
Is bedankt: 9917 maal

Re: Politiek (België)

Bericht door charel01 »

“Dit belooft weinig goeds”: politicoloog ziet 5 grote knelpunten voor regering-De Wever
Kersvers premier Bart De Wever (N-VA) zei het zelf al: de tocht van de nieuwe regering wordt geen ‘wandeling in het park’. Nu al is duidelijk dat er, ondanks een regeerakkoord van 200 pagina’s, vijf pittige struikelblokken overblijven. Met politicoloog Dave Sinardet blikken we vooruit: “De drie meest temperamentvolle partijvoorzitters zijn geen minister geworden. Het wordt afzien met Bouchez.”
1. De immer terugkerende begroting

De regering-De Wever belooft ruim 22 miljard euro te besparen, maar een belangrijk deel van die besparingen moet van zogenaamde terugverdieneffecten komen. Het gaat bijvoorbeeld om de opbrengsten van het optrekken van de werkzaamheidsgraad richting 80 procent of de verhoogde fraudebestrijding. Maar hoeveel geld die maatregelen de komende jaren exact zullen opbrengen, blijft nog maar de vraag.

“Het voornaamste probleem van deze regering blijft de begroting”, vindt politicoloog Dave Sinardet. “Er wordt in totaal op bijna 8 miljard aan terugverdieneffecten gerekend, bijna de helft van de inspanning. Als je kijkt naar het verleden, zie je vaak dat die effecten tegenvallen. Dat zeggen ook zo goed als alle economen. Deze regering zal dus regelmatig met dezelfde vraag worden geconfronteerd: behouden we de begrotingsdoelstellingen of lossen we? De N-VA zal dat laatste niet willen, omdat het de kern van haar campagne was. De vraag is dan: waar ga je het geld vinden? Nog meer besparen in de sociale zekerheid? De belastingen verhogen? Of de uitkeringen dan toch maar niet indexeren, zoals nu al de bedoeling was? Je krijgt opnieuw dezelfde strijd van de afgelopen acht maanden, want er zit toch een serieuze ideologische kloof in deze regering.”

2. Wie heeft gelijk over de meerwaardebelasting?

Hoe gevoelig de financiële discussies liggen, bleek maandag al. De regering had nog niet de eed afgelegd of er was al onenigheid over de meerwaardebelasting. De Franstalige liberalen van MR, tegenstanders van de belasting, lezen de tekst van het regeerakkoord anders dan CD&V en Vooruit. Het gaat er vooral over wie in aanmerking komt voor de belasting — wat met mensen die een belang hebben in een bedrijf, bijvoorbeeld? — en hoe hoog de tarieven dan zullen zijn. Premier De Wever zei dit weekend ook dat beleggers die hun aandelen minstens tien jaar bijhouden een vrijstelling krijgen. Een zinnetje dat eerder in de supernota stond, maar er finaal uit verdween.
“Het is niet abnormaal dat een regeerakkoord verschillend wordt geïnterpreteerd”, zegt Sinardet. “Maar dit is wel een heel cruciale passage. Het is een van de meest controversiële onderwerpen waarop de onderhandelingen bijna strandden. Dan zou je verwachten dat alles is uitgeklaard, maar de tekst van het regeerakkoord is niet duidelijk.” Nu al is zeker dat de uitwerking op eieren lopen wordt voor minister van Financiën Jan Jambon (N-VA).

3. Afzien met Bouchez?

Derde struikelblok: de menselijke verhoudingen in deze regering. En dan vooral de mogelijke oppositie vanuit eigen rangen. Voormalig premier Alexander De Croo (Open Vld) weet er alles van. Hij ging met zijn Vivaldi-regering gebukt onder de aanvallen van MR-voorzitter Georges-Louis Bouchez. Dat scenario dreigt zich te herhalen nu Bouchez, tegen zijn eigen belofte in, niet voor het vicepremierschap koos, maar voor het voorzitterschap van zijn partij. Zelf beloofde hij maandag om minder scherp te zijn, maar kan hij dat volhouden?
“Het wordt afzien met Bouchez”, voorspelt Sinardet. “De drie meest temperamentvolle partijvoorzitters — Bouchez, Sammy Mahdi en Conner Rousseau — zitten alle drie niet in de regering”, zegt Sinardet. “Zij zullen op de achtergrond een oogje in het zeil houden. Voor premier De Wever is dat een handicap. De vraag is of het veel beter was geweest met Bouchez in de regering, maar het zou voor Bouchez dan wel moeilijker geweest zijn om beslissingen van de regering te bekritiseren. De kans is groot dat Bouchez zich nog meer zal laten gelden dan tijdens Vivaldi, nu hij gefrustreerd is omdat hij niet én vicepremier én partijvoorzitter kon zijn.”

4. Abortustermijn blijft springstof

Nog een potentieel hoofdpijndossier: de abortustermijn. Afgelopen weekend communiceerde Vooruit dat de abortustermijn wordt verlengd, maar dat is voorbarig. In het regeerakkoord staat dat het “maatschappelijk debat" wordt voorgezet “op basis van het rapport van het expertencomité” en de termijn pas “na consensus tussen alle partijen” wordt aangepast. Op dat rapport liep het ook in de vorige regering mis. Onder andere Vooruit en MR willen naar 18 weken, maar volgens CD&V kan een foetus al na 15 weken reageren op pijnprikkels en is een termijn van 14 weken de bovengrens.

“De facto krijgt CD&V opnieuw vetorecht”, zegt Sinardet. “Als er geen overeenstemming is over de nieuwe termijn, zal er volgens mij niks gebeuren. Bovendien staat CD&V nu sterker, omdat de partij op ethisch vlak meer bondgenoten heeft dan in de Vivaldi-regering. Voor Vooruit is dat lastig, zeker als die partij het straks op socio-economisch vlak zwaar te verduren krijgt. Dan zal ze op ethisch vlak toch iets willen doen.”

5. Dringt sociale onrust de regering binnen?

En dan is er nog de sociale onrust. De vakbonden beloven elke 13de van de maand opnieuw te staken “tot de regering hun eisen inwilligt”, onder andere rond de pensioenhervormingen. Op 13 januari kwamen leerkrachten, cipiers, politieagenten, brandweerlui en andere ambtenaren al een eerste keer op straat. Op 13 februari volgt een nieuwe protestactie.
“De betoging van enkele weken geleden belooft weinig goeds”, ziet Sinardet. “Er is veel onvrede over de pensioenmaatregelen, ook al worden die zeer geleidelijk ingevoerd. We moeten afwachten hoe de mobilisatie de komende tijd verloopt, maar je zag in januari dat de leden de vakbonden mobiliseerden in plaats van andersom.”

“Vooral voor Vooruit blijft die sociale onrust moeilijk, ook al werd de regeringsdeelname met 88 procent goedgekeurd door het ledencongres. Deze regering is een eerder rechts verhaal, op alle terreinen. Als Vooruit daarin in de verdrukking komt, zou de sociale onrust de regering weleens kunnen binnendringen.”
Bron:"HLN"
Ik leef als een kieken zonder kop en gedraag me soms zo. :oops:




NewB76
Forumveteraan
Forumveteraan
Berichten: 3656
Lid geworden op: 10 jun 2022 16:51
Heeft bedankt: 3163 maal
Is bedankt: 2481 maal

Re: Politiek (België)

Bericht door NewB76 »

In welke hoek zit Dave Sinardet ?
NewB76
Forumveteraan
Forumveteraan
Berichten: 3656
Lid geworden op: 10 jun 2022 16:51
Heeft bedankt: 3163 maal
Is bedankt: 2481 maal

Re: Politiek (België)

Bericht door NewB76 »

Rijbewijs met punten komt er dan toch, al mag het zo niet heten
( De Standaard )
Eindelijk , theoretisch reeds gepland door JL Dehaene .

https://www.vrt.be/vrtmax/luister/radio ... b48e50326/
Laatst gewijzigd door NewB76 op 04 feb 2025 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lieve16
Forumveteraan
Forumveteraan
Berichten: 3904
Lid geworden op: 06 nov 2021 11:08
Heeft bedankt: 5175 maal
Is bedankt: 7774 maal

Re: Politiek (België)

Bericht door Lieve16 »

Jouw vragen over het regeerakkoord:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/02/03 ... eantwoord/
Er is slechts één weg naar het geluk en dat is ophouden met je zorgen te maken over dingen waar je geen invloed op hebt.




Broke Accountant
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 126
Lid geworden op: 17 jan 2024 16:40
Heeft bedankt: 22 maal
Is bedankt: 86 maal

Re: Politiek (België)

Bericht door Broke Accountant »

Eén van de komende dagen NMBS in het nieuws. Pesten op de werkvloer...
NewB76
Forumveteraan
Forumveteraan
Berichten: 3656
Lid geworden op: 10 jun 2022 16:51
Heeft bedankt: 3163 maal
Is bedankt: 2481 maal

Re: Politiek (België)

Bericht door NewB76 »

HLN meldt
Het regeerakkoord van de regering-De Wever is voor de socialistische vakbond "onverteerbaar". Daarom kondigt ABVV een algemene staking aan "die niet het einde van een actieplan vormt, maar het begin van een marathon van protest".
De staking heeft nog geen datum. De bonden moeten nog onderling afstemmen. Eerst organiseren ze nog een al geplande betoging op 13 februari.
"Het is duidelijk dat het regeerakkoord een frontale aanval blijft op de hele arbeidswereld, ondanks de tijdelijke redding van de loonindexering en de meerwaardebelasting die Vooruit onder druk van sociaal protest heeft bekomen", zegt de vakbond ABVV.
ABVV klaagt onder meer aan dat de regering de sociale partners geen onderhandelingsruimte biedt, "of het nu gaat om flexibiliteit, arbeidstijd, eindeloopbanen of SWT".
"Veel mensen hebben het nog niet door. In een eerste fase zullen we dus informeren en sensibiliseren", legt de ACV-woordvoerder David Vanbellinghen uit. De al geplande actie van 13 februari, gericht op de openbare diensten, "zal breder gaan". Voor de periode daarna wil ACV een actieplan maken "dat kan worden volgehouden".
Ja de vakbonden wensen dat er nog meer arbeidsplaatsen verloren gaan , en beseffen nog altijd niet dat de huidige sociale realisaties slechts kunnen betaald worden , als er voldoende geinvesteerd wordt in de industrie.

De openbare diensten verlenen enkel diensten en dragen slechts onrechtstreeks bij aan onze welvaart , en dit op voorwaarde dat ze de industrie ondersteunen en faciliteren . En doen ze dat met hun stakingen ?
Duke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 389
Lid geworden op: 03 feb 2023 10:15
Heeft bedankt: 448 maal
Is bedankt: 326 maal

Re: Politiek (België)

Bericht door Duke »

NewB76 schreef: 04 feb 2025 14:18 HLN meldt
Het regeerakkoord van de regering-De Wever is voor de socialistische vakbond "onverteerbaar". Daarom kondigt ABVV een algemene staking aan "die niet het einde van een actieplan vormt, maar het begin van een marathon van protest".
De staking heeft nog geen datum. De bonden moeten nog onderling afstemmen. Eerst organiseren ze nog een al geplande betoging op 13 februari.
"Het is duidelijk dat het regeerakkoord een frontale aanval blijft op de hele arbeidswereld, ondanks de tijdelijke redding van de loonindexering en de meerwaardebelasting die Vooruit onder druk van sociaal protest heeft bekomen", zegt de vakbond ABVV.
ABVV klaagt onder meer aan dat de regering de sociale partners geen onderhandelingsruimte biedt, "of het nu gaat om flexibiliteit, arbeidstijd, eindeloopbanen of SWT".
"Veel mensen hebben het nog niet door. In een eerste fase zullen we dus informeren en sensibiliseren", legt de ACV-woordvoerder David Vanbellinghen uit. De al geplande actie van 13 februari, gericht op de openbare diensten, "zal breder gaan". Voor de periode daarna wil ACV een actieplan maken "dat kan worden volgehouden".
Ja de vakbonden wensen dat er nog meer arbeidsplaatsen verloren gaan , en beseffen nog altijd niet dat de huidige sociale realisaties slechts kunnen betaald worden , als er voldoende geinvesteerd wordt in de industrie.

De openbare diensten verlenen enkel diensten en dragen slechts onrechtstreeks bij aan onze welvaart , en dit op voorwaarde dat ze de industrie ondersteunen en faciliteren . En doen ze dat met hun stakingen ?
Potverdekke, de vakbond heeft vergeten te zeggen dat zij de schuld van de Belgische Staat gaan terug betalen.
Plaats reactie
HTML Button Generator